آفتاب
رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس:

سوابق ایرنا در دوران دفاع مقدس درخشان است

سوابق ایرنا در دوران دفاع مقدس درخشان است

تهران- ایرنا- رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که امسال 32برنامه ملی برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می شود، گفت: سوابق خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس درخشان و تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» امروز- دوشنبه- در نشستی خبری که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، برنامه های بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر را تشریح کرد.
وی اظهارداشت: دوازدهمین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدا با حضور رییس جمهوری و خانواده شهدای اصحاب رسانه دوم ‌خرداد ماه برگزار می شود.
وی تاکید کرد بعد از عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر توازن سیاسی و نظامی به نفع ایران تغییر کرد و ملت توانایی خود را درک کرد.
رییس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس همچنین به حضور تمام اقشار جامعه برای دفاع از رزمندگان و مقابله با رژیم بعث عراق افزود: با نگاهی به آمار بالای تلفات عراق می توان به غافلگیری دشمن در عملیات بیت المقدس پی برد.
سردار کارگر با تاکید بر این که باید یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم، اعلام کرد: بیش از 500برنامه اصلی و 32 برنامه ملی امسال به مناسب سالروز فتح خرمشهر در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: به همین مناسبت صبحگاه مشترک‌ نیروهای مسلح امسال به میزبانی سپاه پاسداران صبح پنج شنبه برگزار می شود.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: دوازدهمین کنگره بین المللی شهدا با حضور رییس جمهوری و خانواده شهدای اصحاب رسانه دوم ‌خرداد ماه برگزار می شود.
سردار کارگر رونمایی از 200 عنوان کتاب دفاع مقدس در سراسر کشور، برگزاری کرسی روایت گری در سراسر کشور و برنامه های ویژه صدا و سیما در خرمشهر و دزفول از دیگر‌ برنامه های این ایام اعلام کرد.
وی به رونمایی از سه دانش نامه دفاع مقدس استانی به مناسبت آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تا سال 1400 همه استان ها دانش نامه دفاع مقدس خواهند داشت که در آن تاریخ هر استان در دفاع مقدس ارائه شده است.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افز‌ود: جلد پنجم فرهنگ جامع دفاع مقدس، پوسترهای زمان جنگ و کتاب منشور هنر و سینمای دفاع مقدس رونمایی می شوند.
کارگر نشست هم اندیشی فرماندهان و همسران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه ها بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد.
وی به خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در مساجد، مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: زنگ مقاومت چهارم‌ خرداد ماه در تمام مدارس کشور نواخته می شود و ساعت 11صبح جمعه سوم خردادماه صوت قطارها به صدا در خواهد آمد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که فرماندهان نظامی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه های دفاع مقدس سخنرانی می کنند، تاکید کرد: سال گذشته بیش از 2 هزار و 600 مراسم خاطره گویی توسط بیش از سه هزار رزمنده برگزار شد و این برنامه امسال نیز تکرار می شود.
سردار کارگر شعار امسال برای بزرگداشت سوم خردادماه را «ما پیروزیم» اعلام کرد و اظهار داشت: 15 موزه دفاع مقدس در سراسر کشور داریم و 6 موزه نیز آماده بهره برداری هستند.
وی به نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سوابق ایرنا در دوران دفاع مقدس بسیار خوب و موثر است و این رسانه در دوران دفاع مقدس نقش بسیاری داشت.
رییس بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما هرچه می توانیم برای مردم از دوران دفاع مقدس نمایش دهیم حاصل تلاش رسانه هایی است که در دوران دفاع مقدس حضوری پُر‌ رنگ داشتند که ایرنا در این میان سابقه ای درخشان دارد.
سردار کارگر در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: پنجشنبه دوم خرداد برگزاری مراسم در مزار شهدای سراسر کشور و دیدار با خانواده شهدا برگزار می شود.
وی بیان کرد: ارتش امسال برنامه هایی همچون رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس برگزاری مراسم وحدت نیروهای مسلح، تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و ارایه خدمات مردم یاری در مناطق سیل زده خواهد داشت.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: سپاه به مناسبت سوم خرداد مراسم ‌شب خاطره در مساجد و محفل ها مختلف، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی در سراسر کشور را امسال اجرا می‌ کند.
سردار کارگر افزود: نیروی انتظامی و وزارت دفاع نیز امسال به ترتیب نشست از بازنشستگان و خانواده شهدا و برگزاری نمایشگاه های مختلف را در دستور کار دارند.
وی عنوان کرد: مراسم ویژه تجلیل از خانواده شهدا توسط معاونت زنان ریاست جمهوری و برگزاری جشنواره های هنری توسط وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: وزارت علوم‌ نیز برنامه هایی را در دانشگاه ها از جمله کرسی آزاد اندیشی، شب شعر و بازدید از آسایشگاه جانبازان برگزار می کند.
سردار کارگر یادآور شد: وزارت ارتباطات، راه و شهرسازی، وزارت نفت هلال احمر، وزارت نیرو، دانشگاه آزاد، وزارت جهاد و دیگر ارگان ها نیز برنامه های داخلی خود را اعلام کرده اند.
وی به حضور فعال در فضای مجازی اشاره کرد و عنوان داشت: این فضا نقش بسزایی در انعکاس تاریخ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در این ایام بازدید مردم از موزه انقلاب و دفاع مقدس کاملا رایگان خواهد بود‌، گفت: سال گذشته بیش از هفت میلیون نفر به سفرهای راهیان نور رفته اند که بیشتر جمعیت آن را جوانان 15 تا 30 سال تشکیل می دادند.
سیام*9612** 1336
کد N2173169

وبگردی