آفتاب

انتشار یک داستان عربی و کتاب‌های محمد صالح‌علاء

انتشار یک داستان عربی و کتاب‌های محمد صالح‌علاء

«شب در زیباترین لحظاتش» نوشته زید شهید با برگردان ایلیا آل‌خمیس به همراه کتاب‌های «کاپوچینو، کیک‌ پنیر» و «دست بردن زیر لباس سیب» نوشته محمد صالح‌علاء منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب داستانی «شب در زیباترین لحظاتش» نوشته زید شهید با برگردان ایلیا آل‌خمیس در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان توسط نشر پوینده منتشر شده است. 

شروع داستان: او را دید که از وسط خیابان رد می‌شد. پشت به کوچه‌ای که پانزده سال پیش اهالی آن را کوچه عمه نامیدند. هنوز با این نام مانده بود و هیچ‌کس از اهل محل هم نه منکر می‌شد و نه سعی داشت که نامش را عوض کند.

[p]چاپ تازه مجموعه داستان «کاپوچینو، کیک‌ پنیر» نوشته محمد صالح‌علاء نیز در ۱۵۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است. 

از جمله داستان‌های این مجموعه می‌توان به «نوبت اول بود عاشق می‌شدم»، «من سی‌وهشت‌بار مرده‌ام»، «جلد کتاب جبر من»، «زمان من باقی است»، «نان و گل سرخ»، «مونت پارناس»، «آگهی تابستانی»، «برف هر جایی را پیدا می‌کند، می‌نشیند» و ... اشاره کرد. 

همچنین چاپ جدید مجموعه نوشته‌های پراکنده محمد صالح‌علاء با عنوان «دست بردن زیر لباس سیب» در ۱۵۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان توسط نشر پوینده منتشر شده است. 

نوشته پشت‌جلد کتاب: محبوبم! من مردی دست و پا چلفتی‌ام، آینه‌ای را که به ایوان می‌بردم از دست افتاد، شکست و هزار تکه شد. به جای آن‌که غصه بخورم می‌نشینم و به دقت تکه‌تکه آینه را کنار هم می‌چینم؛ وقتی که همه را به هم می‌چسبانم، می‌بینم اشتباه کرده‌ام و چند تکه را جابه‌جا گذاشته‌ام. جوری که گوش‌هایم را جای دهانم گذاشته‌ام و چشم‌هایم تابه‌تاست؛ چشم راستم را جای چشم چپم گذاشته‌ام، دوباره می‌نشینم، همه را جابه‌جا می‌کنم. از نو تکه‌های آینه را به هم می‌چسبانم؛ محبوبم! در این آینه پیر شده‌ام. 

[p]انتهای پیام

کد N2173159

وبگردی