آفتاب

منازعات چین وآمریکا موجب توقف برخی ازهمکاریهای گوگل با هواوی شد

منازعات چین وآمریکا موجب توقف برخی ازهمکاریهای گوگل با هواوی شد

تهران-ایرنا- تشدید منازعات تجاری چین و آمریکا پیامد آن را به دنبال داشت که گوگل روز دوشنبه اعلام کند، برخی از روابط تجاری خود را با شرکت هواوی به عنوان بزرگ شرکت فناوری و خدمات تلفنی چینی، به حالت تعلیق در می آورد.

پایگاه خبری «هیل»، رویترز امروز به نقل از منابع خبری افزود: گوگل برخی همکاری‌های مهم و کلیدی خود را با هواوی از جمله انتقال سخت‌افزار، نرم‌افزار را در پی تصمیم جدید واشتگتن برای افزایش فشار بر این شرکت، متوقف می کند.
بر اساس این گزارش، توقف همکاری گوگل با هواوی، مانع دسترسی کاربران به نسخه های جدید سیستم عامل اندروید ،گوگل پلی استور و جی‌میل در خارج از چین می‌شود.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به تازگی با صدور فرمانی از شرکت‌های آمریکایی خواسته است از خرید تجهیزات مخابراتی و فناوری از هر شرکتی که تهدیدی برای امنیت ملی این کشور به شمار می آید، جلوگیری به عمل آورند و در پی صدور این حکم عملا ممنوعیت استفاده از تجهیزات و خدمات هواوی در آمریکا به وجود آمد.
پایگاه خبری مزبور، افزوده است، شرکت هواوی هنوز در ارتباط با این گزارش واکنشی از خود نشان نداده است.
آمریکا 20 اردیبهشت پس از آن که نتوانست در مذاکرات سطح بالای با چین به توافق برسد، تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد. ترامپ همچنین دستور داده است تا روند افزایش تعرفه ها بر تمام کالاهای باقیمانده وارداتی آمریکا از چین به ارزش حدود 300 میلیارد دلار را نیز آغاز کنند.
اقتصام**9060 **1559
کد N2173055

وبگردی