آفتاب

مقایسه رقابت قهرمانی در ایران و لیگ‌های معتبر اروپایی؛ انگلیس مثل ایران!

مقایسه رقابت قهرمانی در ایران و لیگ‌های معتبر اروپایی؛ انگلیس مثل ایران!

قرمزها در این فصل 36 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند که به عنوان قهرمان آمار چندان خوبی نیست

به گزارش ایلنا، هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس برای هواداران این تیم بسیار دلچسب بود. هرچند که قرمزها در هفته‌های پایانی تمام تلاششان را کردند که قهرمان نشوند ولی نشد! درواقع نتایج ضعیف پرسپولیس هم باعث نشد تا رقبا به این تیم نزدیک شوند. نشان به این نشان که سرخپوشان پایتخت قهرمانی‌شان را به 61 امتیاز قطعی کردند که این عدد کمترین تعداد امتیاز کسب شده توسط از این تیم در راه قهرمانی با برانکو ایووانکوویچ بوده است. قرمزها در سی بازی این تعداد امتیاز را جمع آوری کرده‌اند تا میانگین 2.03 امتیاز در هر بازی را کسب کرده باشند. آن‌ها در این فصل 36 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند که به عنوان قهرمان آمار چندان خوبی نیست اما در فاز دفاعی فوق‌العاده عمل کردند تا با 14 گل خورده دومین خط دفاعی برتر امسال را پس از استقلال دراختیار داشته باشند. هرچند که لیگ برتر کشورمان با لیگ‌های معتبر اروپایی تفاوت‌های فاحشی دارد اما بد نیست نگاهی گذرا داشته باشیم بر قهرمان‌های امسال چند لیگ معتبر با پرسپولیس و قهرمانی‌ای که کسب کرده است.

لالیگایی‌ها

در اسپانیا بارسلونا برای هشتمین بار طی یازده سال اخیر قهرمان لیگ شد تا عملا یک اتفاق تکراری رقم بخورد. هرچند که این تیم در سالیان اخیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان ناموفق بوده‌اما به جای آن تا توانسته در رقابت‌های داخلی موفق باشد. آن‌ها امسال خیلی زود قهرمانی‌شان را قطعی کردند و‌شانس کسب دوگانه را دارند آنهم با قهرمانی در کوپا دل ‌ری برای پنجمین سال متوالی. چیزی که پرسپولیس هم توانایی انجام آن را دارد. از آنطرف البته تیم اسپانیایی چند هفته‌ای می‌شود که قهرمانی‌اش در لالیگا را قطعی کرده و هنوز یک بازی دیگر هم در لیگ پیش‌رو دارد اما در 37 بازی 86 امتیاز اندوخته تا میانگین امتیازی‌اش عدد 2.32 را نشان بدهد که 0.3 از دستاورد پرسپولیس بیشتر است. ضمن این‌که بارسا آمار فوق‌العاده 88 گل زده را دارد ولی خط دفاعی‌اش به خوبی آن نبوده و 34 گل از رقبا دریافت کرده است.

یوونتوس همیشگی

لیگ سری A را هم باید در قبضه یوونتوس دانست. آن‌ها هشت قهرمانی پیاپی در این سال‌ها کسب کرده‌اند و اجازه قدرتنمایی به هیچ رقیب را نداده‌اند. امسال هم اگر چند نتیجه بد نبود، یووه یک رکورد تاریخی به جای می‌گذاشت و خیلی زودتر قهرمانی‌اش را مسجل می‌کرد هرچند که همین حالا هم قهرمانی‌اش پیش از به پایان رسیدن فصل بوده است. دو هفته به پایان رقابت‌های بیست تیمی لیگ ایتالیا زمان باقی مانده و یووه 89 امتیاز کسب کرده که فعلا میانگین 2.47 را نشان می‌دهد. آن‌ها مثل همیشه بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند( با 27 گل خورده) و 69 گل هم به ثمر رسانده‌اند و دو بازی دیگر فرصت دارند تا همه‌اماهایشان را بهبود ببخشند.

انگلیس مثل ایران

در بین لیگ‌های معتبر اروپایی که تکلیف قهرمان آن مشخص شده، فقط انگلستان بود که رقابت قهرمانی آن تا هفته آخر ادامه داشت و شاید یکی از بهترین رقابت‌های تاریخ پرمیرلیگ امسال جریان داشت. برای اولین بار در این رقابت‌ها تیمی 97 امتیاز کسب کرد و قهرمان نشد. منچسترسیتی پس از پایان هفته سی و هشتم با 98 امتیاز قهرمان لیگ شد و در این راه 95 گل هم به ثمر رساند. 23 گل هم دریافت کرد تا نشان دهد شایسته کسب این عنوان است.

ارشیا ارشدی

 

کد N2173015

وبگردی