آفتاب

بنیاد مسکن خانه های سیل زدگان را احداث می کند

بنیاد مسکن خانه های سیل زدگان را احداث می کند

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص مبلغ ٥ هزار میلیارد تومان وام ارزان و بلاعوض برای ساخت مسکن در مناطق سیل زده کشور خبر داد.

علیرضا تابش روز یکشنبه بعد از امضای تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) به منظور تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده گفت: آورده بسیاری از مردم در این مناطق برای تکمیل واحدهای آسیب دیده کافی نبود و با وام های اعتباری و بلاعوض قادر به ساخت خانه های خود نبودند.
وی اضافه کرد: بالغ بر ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان وام احداثی و به همین میزان وام بلاعوض به مردم این مناطق تعلق می گیرد.
تابش افزود: برای٣١ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی وام احداثی؛ برای٣٩ هزار واحد مسکونی وام تعمیری و برای ٤٢ هزار واحد مسکونی وام معیشتی اختصاص می یابد.
رئیس بنیاد مسکن پیرامون جزئیات ارقام وام ها گفت: سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهرها 12 میلیون تومان و در روستا 10 میلیون تومان تعیین شده است، همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان های تعمیری در شهر و روستا پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده که این رقم برای وام بلاعوض معیشتی پنج میلیون تومان است.
تابش اضافه کرد: سقف وام احداثی برای روستاها 40 میلیون تومان و در شهرها نیز 50 میلیون تومان مصوب شده، همچنین وام تعمیری در شهرها 15 میلیون تومان و وام معیشتی نیز همین رقم است.
خبرنگار ایرنا افزوده است، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مراسم گفت: تاکنون حدود سه میلیون قلم جنس اعم از پتو و مواد خوراکی به مناطق سیل زده ارسال شده و ٣٠ هزار بسته لوازم خانگی نیز اکنون در مناطق سیل زده در حال واگذاری است.
وی گفت: علاوه بر این، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصمیم گرفت برای افرادی که خانه های خود را در سیل اخیر از دست داده اند و از سرمایه کافی برخوردار نیستند، مبالغی را اختصاص دهد.
مخبر اضافه کرد: بخش زیادی از مردم در این مناطق شغل خود را از دست داده اند و در گام بعد برای ایجاد ٣٤ هزار فرصت شغلی در حال برنامه ریزی هستیم که تاکنون٥٥٠ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مشاغل مردم مناطق سیل زده تامین اعتبار شده است.
اقتصام ** الف . و ** 9206 **1559
کد N2172397

وبگردی