آفتاب

روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی

روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی

تهران - ایرنا - برنامه سی و هفتمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی اختصاص یافت که دوشنبه ( 30 اردیبهشت ) ساعت 9 در این سازمان برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آرش یوسفی رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان این سازمان با اشاره به نامگذاری روز جهانی تنوع زیستی در 22 مه همزمان با 1 خرداد، گفت: با توجه به این که تنوع زیستی سرمایه ای عمومی و متعلق به همگان است، متاسفانه بشر با سوء رفتار در طبیعت، زمینه انقراض تنوع زیستی و نابودی زیستگاه ها را ایجاد کرده که مشکلات فراوانی برای ادامه حیات و بقا در زمین به وجود آورده است.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد که به تازگی منتشر شده است، بشر تأثیر ویرانگری بر خشکی‌،‌ دریاها و هوا داشته و در حال حاضریک میلیون گونه جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض قرار دارند.
یوسفی خاطرنشان کرد: طی نیم قرن گذشته،‌ جمعیت جهان دو برابر، اقتصاد جهانی چهار برابر و تجارت جهانی بیش از 10 برابر افزایش یافته است و برای تولید غذا، پوشاک و تامین انرژی این جهان رو به رشد،‌ منابع طبیعی و حیات وحش با سرعتی سرسام آور در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند.
رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان افزود: برای جلوگیری از خطر نابودی تنوع زیستی علاوه بر بهره برداری پایدار از منابع طبیعی، ضروری است تا تک تک افراد جامعه در سبک زندگی، میزان هدر رفت منابع غذایی و انرژی بازنگری اساسی کنند.
وی گفت: در این برنامه آموزشی، باقر نظامی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست، مبحث 'روش های نوین حفاظت از تنوع زیستی' را تشریح می کند.
شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.
اثرات تغییرات اقلیمی بر جوامع انسانی و تمدن ها، خشک شدن تالاب‌ها و ژینایی ( احیا ) رودخانه ها، درس های محیط زیستی زلزله‌ها و بررسی مسایل زیست محیطی دریای خزر و روش های نوین و هوشمند مدیریت پسماند در کلانشهرها برخی از موضوعات زنگ آموزشی سازمان محیط زیست بود که تاکنون برگزار شده است.
علمی 9014**1485
کد N2172300

وبگردی