آفتاب

20 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده ساخته می شود

20 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده ساخته می شود

تهران- ایرنا- تفاهمنامه تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق سیل زده بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد و با اجرای آن 20 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان ساخته می شود.

این تفاهمنامه که امروز (یکشنبه) به امضای «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) رسید، به موضوع کمک در تامین بخشی از نیازهای مالی مورد نیاز بازسازی برای تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده در سکونتگاه های شهری و روستایی مناطق سیل زده می پردازد.
بر اساس این تفاهمنامه اولویت با واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق روستایی و محروم است.
بر این اساس، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مبلغ 300 میلیارد ریال به عنوان بخشی از هزینه های تعمیر و تکمیل واحدهای آسیب دیده پرداخت خواهد کرد.
این رقم برای تکمیل ٢٠ هزار واحد از خانه های افراد نیازمند که آورده نقدی کافی برای تکمیل خانه های خود ندارند، اختصاص می یابد.
بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفند سال گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شد.
اقتصام* الف- و* 3065* 3063
کد N2172285

وبگردی