آفتاب

«عروس مردگان» رفع توقیف شد

«عروس مردگان» رفع توقیف شد

ایرنا نوشت: مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توقیف موقت نمایش «عروس مردگان» و رایزنی با کارگردان این نمایش برای رفع بعضی نکات گفت: سیاست این اداره مبنی بر گفت‌وگو با تمام اهالی تئاتر است.

بسته شدن سایت فروش بلیت نمایش «عروس مردگان» از چهارشنبه گذشته (۲۵ اردیبهشت) به عنوان دومین تجربه تئاتر موزیکال که در سالن تهران رویال هال به صحنه رفته، شائبه توقیف این اثر نمایشی را دامن زد.
شهرام کرمی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان روز در گفت وگو با رسانه ها توقیف نمایش را رعایت نکردن برخی نکات، ایرادها و تذکرهای بعد از بازبینی و در حین اجرا به گروه دانست.
روز شنبه (۲۸ اردیبهشت) بار دیگر سامانه فروش بلیت نمایش «عروس مردگان» بعد از چند روز بسته بودن فعالیت خود را آغاز کرد و به نظر می رسد این نمایش به تهیه کنندگی مریم نراقی و کارگردانی امیدرضا سپهری با رفع نکات شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان دلیل توقیف این نمایش، می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

کرمی روز یکشنبه، توقیف نمایش «عروس‌ مردگان» را موقتی و منوط به برطرف ساختن نکاتی دانست که به گروه انتقال داده شده بود و از رفع توقیف این نمایش خبر داد.
وی ادامه داد: در حین اجرای نمایش «عروس مردگان» تغییراتی در شکل و محتوای نمایش نسبت به بازبینی نخست این اثر صورت گرفته بود، با تذکر برخی نکات شورای نظارت و ارزشیابی که اجرای این اثر نمایشی را برخلاف بازبینی های نخستین دانسته بودند، مقطعی متوقف شد.
به گفته مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نکات مد نظر مسئولان شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به کارگردان این اثر گفته شد؛ اما به دلیل بی‌توجهی مجبور به توقیف موقت این اثر نمایشی شدیم.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد این اداره کل گفت و گو با تمام گروه های نمایشی است یادآور شد: بعد از انتقال موارد مورد تشخیص شورای نظارت و ارزشیابی، به سبب تکریم مخاطبانی که برای پنجشنبه (۲۶ اردیبهشت) بلیت این نمایش را تهیه کرده بودند اجازه اجرای این اثر را صادر کردیم و همزمان با این اجرا، گروهی از همکاران شورای نظارت و ارزشیابی در سالن حضور داشتند.
کرمی گفت: خوشبختانه نمایندگان اعضای شورای نظارت و ارزشیابی بعد از دیدن کار متوجه اصلاحات صورت گرفته شدند.
وی ادامه داد: با اعلام رفع توقیف نمایش «عروس مردگان» این اثر می تواند برای روزهای باقی مانده از اجرای آن در سالن تهران رویال هال بلیت فروشی خود را از سر بگیرد و به اجرای اثر نمایشی بپردازد.
این اثر اقتباسی از انیمیشن معروف تیم برتون است که در سال ٢٠٠٦ میلادی نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن شد و روایتی بین دنیای زندگان و مردگان را ارائه می دهد.
نمایش «عروس مردگان» به کارگردانی امیدرضا سپهری با بازی میلاد کی‌مرام (ویکتور)، نازنین بیاتی (امیلی)، شقایق دهقان (مدلین)، مهران احمدی (الدر گوتنیک)، مهران امام‌بخش (فینیس اورگلت)، ناصر عاشوری (ویلیام وندورت)، علی عامل هاشمی (میهیو)، امیر جعفری (لرد بارکیس) و نیکی کریمی (ویکتوریا) ساعت ۲۱:۳۰ در سالن تهران رویال هال روی صحنه می‌ رود.
 

۲۵۸۲۵۸

کد N2171917

وبگردی