آفتاب

"تهران قدیم، موزه‌ای به وسعت یک شهر"

"تهران قدیم، موزه‌ای به وسعت یک شهر"

مدیرکل میراث فرهنگی استان از آغاز پویشی شهروندی همزمان با روز جهانی موزه‌ها (۲۸ اردیبهشت ماه) با عنوان «تهران قدیم، موزه‌ای به وسعت یک شهر» خبر داد.

به گزارش ایلنا، پرهام جانفشان (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) با اعلام این خبر که بیشترین  تعداد موزه‌ها و ابنیه تاریخی در محدوده تهران قدیم قرار دارد، گفت:همزمان با روز جهانی موزه‌ها (۲۸ اردیبهشت ماه) شاهد آغاز پویش شهروندی به منظور فرهنگسازی و توجه بیشتر به محدوده بافت تاریخی تهران هستیم.

جانفشان گفت: بدون شناخت از هویت نمی‌توان بین شهروند و شهر پیوند برقرار کرد. اگر جامعه با تاریخ خود غریبه نباشد، بسیاری از اهداف شعارهای توسعه پایدار شهری با کمترین هزینه  اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه افزود: هویت شهر تهران را نباید به صورت تک بنایی نگاه کرد، ما به دنبال ایجاد یک نگرش جامع و فراگیر در بین شهروندان و مسئولین هستیم تا محورهای تاریخی در قلب تاریخی پایتخت شکل بگیرد.

وی افزود: بر خلاف بسیاری از کلانشهرهای جهان که به دنبال ساخت تاریخ و هویت جعلی برای خود هستند، تهران با وجود تاریخ و میراث فرهنگی به جای مانده نیازی به این کار ندارد.

جانفشان ضمن تقدیر از اقدامات اخیر مجلس به منظور طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های تاریخی گفت: تعریف جامع از اصلاحات حوزه میراث فرهنگی و بافت‌ها تاریخی در این طرح  قانونی می‌تواند خط کش و معیار تمامی تصمیمات نهاد‌های دولتی و شهرداری‌ها در برخورد با بافت‌های تاریخی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ضمن دعوت از تمامی شهروندان برای پیوستن به این پویش مردمی خاطر نشان کرد: برنامه‌های پویش شهروندی "تهران قدیم ، موزه‌ای به وسعت یک شهر" در قالب مسابقه عکس موبایلی و دوربین‌های حرفه‌ای برگزار می‌شود.

علاقمندان برای پیوستن به این پویش شهروندی با مراجعه به سایت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به نشانی Tehran.ichto.ir کسب اطلاعات کنند.

کد N2171518

وبگردی