آفتاب

جزئیات استخدام معلولان در دستگاه اجرایی کشور

 جزئیات استخدام معلولان در دستگاه اجرایی کشور

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال 240 مورد سهمیه طرح ترافیک برای معلولان در نظر گرفته شده که سال گذشته 360 مورد بوده است.

به گزارش آفتاب ، محمد نفریه در نشست خبری گفت: تمام معلولینی که شرایط معلولیت آنها محرز و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، می‌توانند از طرح ترافیک استفاده کنند.
وی گفت: ما در حال مذاکره هستیم تا ناشنوایان نیز از این تسهیلات بهره‌مند شوند و آخرین مکاتبات را در این مورد داشته‌ایم.
نفریه گفت: سال گذشته 360 مورد سهمیه طرح ترافیک برای معلولان در نظر گرفته شده بود که امسال 240 مورد شده است و تمام معلولانی که شرایط گرفتن  پلاک معلولیت را دارند دیگر نمی‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
وی افزود: افرادی که دارای پلاک معلولیت هستند بدون محدودیت می توانند اقدام به دریافت پلاک کنند و در اینباره افراد پشت‌نوبتی نداریم. ما همچنان رایزنی برای افزایش سهمیه را خواهیم داشت و هزینه آن نیز به صورت 90 درصد با بهزیستی است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در مورد وضعیت معلولان در مناطق سیل‌زده و کمک بهزیستی به این افراد گفت: 157 مرکز ما در معرض آب‌گرفتگی قرار داشت و از این تعداد 94 مرکز شبانه و 62 مرکز روزانه بوده است. بسیاری از مراکز نیز ایمن‌سازی شده و از نظر مواد غذایی و دارو تأمین شده‌اند.
وی گفت: سه مورد جابه‌جایی مرکز داشته‌ایم که 87 معلول، سالمند و بیماری روانی مزمن در آن نگهداری می‌شده و سه مورد جابه‌جایی نیز به دلیل آب‌"رفتگی داشتیم.
ژنفریه ادامه دا د: 1800 کارتن پوشینه، 2400 مورد وسایل کمک‌توانبخشی مثل ویلچر و عصا، 950 مورد وسایل ضروری منزل، توزیع شده و 16 هزار بازدید از مراکز روستایی انجام شده است.
وی گفت: به 28 هزار و 711 نفر کمک معیشت بین 500 هزار تا یک میلیون تومان پرداخت شده که جمعا هزینه 20 میلیارد تومان داشته است. سه میلیارد تومان نیز کمک موردی به این افراد شده است.
نفریه گفت: 31 هزار و 644 معلول به طور کلی در تمام استان‌های درگیر سیل از این واقعه متأثر شده‌اند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در رابطه بهره‌مندی معلولان از آزمون استخدامی دولت گفت: همان استفاده سه درصدی کاملاً هماهنگی است و تا زمانی که ما این موضوع را تأیید نکنیم جذب و استخدامی انجام نمی‌شود.
وی گفت: دو تا سه دستگاه سال گذشته متناسب رفتار نکرد و سختگیرانه عمل کرد که رفع شد و آنچه که انتظار داریم این نیست که مشکل استخدام معلولان با این آزمون برطرف شود چرا که میزان استخدام‌ها پایین است و برای افراد معلول لیسانس به بالا امکان جذب فراهم است در هر صورت اگر بدون هماهنگی بهزیستی اتفاق افتد استخدام‌های ابطال می‌شود و باید حتماً با این سازمان هماهنگ باشند.
منبع، خبرگزاری فارس

کد N2171237

وبگردی