آفتاب
سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان:

هدف ما قهرمانی در آسیا و جهانی شدن است

هدف ما قهرمانی در آسیا و جهانی شدن است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران، گفت: تلاش و هدف ما قهرمانی در آسیا و سپس کسب سهمیه حضور در جام جهانی است.

«علی آرزومندی» در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره وضعیت این تیم در مسیر کسب سهمیه جام جهانی 2020، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازیکنان درگیر لیگ نوجوانان بودند تصمیم گرفتیم که اردویی نداشته باشیم تا بازیکنان بتوانند کارشان در این لیگ را انجام دهند. طبق برنامه ریزی قرار است از میانه خردادماه دوباره کارمان را شروع کنیم.
آرزومندی افزود: یک اردوی کوتاه مدت خواهیم داشت و دوباره بازیکنان برای حضور در امتحانات مدارس تعطیل خواهند شد. بعد از امتحانات بدون وقفه اردو ادامه می یابد تا نفرات برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده شوند.
وی در پاسخ به این سوال که مشخص نبودن برنامه مسابقات نوجوانان در برنامه ریزی اش تاثیرگذار نیست؟ بیان کرد: دوره گذشته نیز زمان مسابقات تغییر کرد و احتمال دارد بازهم این شرایط ایجاد شود. ما طبق یک سری مسائل برنامه ریزی را انجام می دهیم. قطعا می دانیم که مسابقات تا شهریور ماه برگزار نمی شود چون بسکتبال دنیا درگیر رقابت های جهانی بزرگسالان است.
سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه داد: باید زمان و محل مسابقات اعلام شود، اما ما کارمان را انجام می دهیم تا بتوانیم با بهترین شرایط راهی مسابقات شویم.
آرزومندی در پاسخ به این سوال که آیا تدارکات خاصی برای تیمش در نظر گرفته شده است؟ گفت: برنامه کاملی در نظر گرفتیم که در آن اردوی برون مرزی هم داشتیم، اما مساله اصلی و نیاز بازیکنان بسکتبال در این رده سنی حضور در مسابقات بین المللی است. باید بازیکنان تجربه حضور در مسابقه را کسب کنند.
وی افزود: مسابقه مد نظر ما هم تورنمنت است که برد و باخت برای بازیکن اهمیت داشته باشد و در آن تلاش کند. نکته دیگر که مد نظر ما است حضور در یک تورنمنت با کیفیت بالا است. مثلا در رقابتی شرکت کنیم که حریفانمان تیم های جوانان باشند تا سطحشان بالاتر باشد و بتوانیم رقابت دشوارتری داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان گفت: «پویا تاجیک» مربی تیم نوجوانان هم که در کلینیک آموزشی مجارستان شرکت می کند، پیگیر حضور تیم نوجوانان ایران در تورنمنت های بین المللی است. در اروپا تورنمنت های زیادی برگزار می شود، اما موضوع اصلی این است که سریع اقدام کنیم و روادید بگیریم.
آرزومندی با اشاره به تورنمنت بین المللی زنجان در تیرماه، بیان کرد: قرار است یک تورنمنت بین المللی در زنجان برگزار شود. تیم های ملی نوجوانان سوریه، لبنان، گرجستان، ایران و تیم ملی جوانان ایران در آن شرکت می کنند که می تواند تجربه خوبی برای بازیکنان باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش سهمیه جام جهانی را کسب می کند؟ گفت: هدف ما قهرمانی در آسیا و بعد کسب سهمیه جام جهانی است. بازیکنان در این مدت تلاش کرده اند و تنها موضوع پیش روی ما، تجربه بازی است. قطعا نوجوانان هرچقدر بیشتر بازی کنند و تجربه بدست بیاورند می توانند در شرایط حساس عملکرد بهتری داشته باشند.
ورزشی**9219**3783**
کد N2170065

وبگردی