آفتاب

«یک صفر اضافی» کار دست فدراسیون جهانی دو و میدانی داد

«یک صفر اضافی» کار دست فدراسیون جهانی دو و میدانی داد

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی ورزش های دو و میدانی (IAAF) به فدراسوین دو و میدانی نیجریه 2 هفته مهلت داد تا 135 میلیون دلاری را که 2 سال پیش به اشتباه به حساب این نهاد واریز شده، باز گرداند.

شبکه تلویزیونی راشا تودی روز پنجشنبه نوشت: نهاد جهانی ناظر بر ورزش های دو و میدانی به فدراسیون نیجریه هشدار داد که در صورت باز نگرداندن مبلغ مذکور در مهلت معین شده، تحریم هایی از جمله سلب صلاحیت از حضور در رقابت های معتبر را برای آنها اعمال خواهد کرد.
IAAF که هر ساله مبلغی را به عنوان بودجه به فدراسیون های عضو اختصاص می دهد، در سال 2017 به جای انتقال 15 هزار دلار 150 هزار دلار به به حساب فدراسیون دو و میدانی نیجریه واریز کرد.
فدراسیون دو و میدانی نیجریه با آگاهی از اشتباه رخ داده، اذعان کرد که مبلغ اضافی به حساب این نهاد واریز شده و در ادامه اطمینان داد که آنها مبلغ مازاد را باز می گردانند؛ تعهدی که البته عملی نشد.
در بیانیه فدراسیون جهانی دو و میدانی آمده است: از 150 هزار دلاری واریز شده به حساب فدراسیون نیجریه 135 هزار دلار به اشتباه منتقل شده است؛ ما بلافاصله شما را از این اشتباه آگاه کردیم و علاوه بر مکاتبات کتبی در جریان ملاقاتی که در نوامبر 2017 با شما داشتیم، درخواست کردیم تا مبلغ اضافی را بازگردانید اما ترتیب اثری داده نشد.
این نهاد جهانی در بیانیه خود تاکید کرده است در صورتی که کشور نیجریه موفق به تحقق الزامات مالی خود نشود، از حضور در رقابت های جهانی پیش رو در دوحه و همچنین المپیک تابستانی 2020 توکیو محروم خواهد شد.
ورزشی**3991**2024
کد N2170046

وبگردی