آفتاب
به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه(س)؛

تجمع بین المللی «مادر امت» در تهران برگزار شد

تجمع بین المللی «مادر امت» در تهران برگزار شد

تهران- ایرنا- تجمع بین المللی «مادر امت» امروز پنجشنبه با حضور جمعی از بانوان تهرانی و بانوانی از کشورهای افغانستان، یمن و سوریه به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) و بزرگداشت مقام زن در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این تجمع با هدف معرفی بیشتر شخصیت و سیره حضرت خدیجه (س) و همبستگی بین بانوان کشورهای اسلامی با حضور بانوان تهرانی و جمعی از بانوان شیعه خارج از کشور برگزار شد.
صدها تن از بانوان تهرانی در کنار همسران شهدا، شهدای مدافع حرم، در حالی که سربندهای یا زهرا(س) بسته بودند، به همراه فرزندان خود در این همایش حاضر شده و به جایگاه والای همسر پیامبر اسلام (ص) و مادر حضرت زهرا(س) ادای احترام کردند.
مداحان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم با سرودن اشعاری در وصف حضرت خدیجه(س) به بیان فضایل این بانوی بزرگ اسلام که تمامی دارایی خود را صرف تبلیغ دین اسلام کرد، پرداختند.
همچنین در این همایش مهمانان خارجی از کشورهای افغانستان، سوریه، یمن و دختر شیخ زکراکی(رهبر شیعیان نیجریه) حضور داشتند.
حجت الاسلام پناهیان در این تجمع طی سخنانی ویژگی های شخصیتی حضرت خدیجه (س) و نقش آن بانوی بزرگ در ابلاغ رسالت پیامبر عظیم ‌الشان اسلام را برای حاضران بیان کردند.
در این مراسم عیسی فرهادی فرماندار تهران، حجت الاسلام محمودی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 و جمعی از مدیران شرکت داشتند.
همایش بین المللی مادر امت، با همکاری سازمان فرهنگی هنری‌ شهرداری تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) و هیات رزمندگان اسلام، همزمان با تهران در 6 استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، زنجان، کرمان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
دهم رمضان سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) بانویی تاثیرگذار و الگویی کامل از کرامت انسانی و مادری مهربان برای تمام بشریت است.
تهرام/7244/7247/6003
کد N2170018

وبگردی