آفتاب

پاکستان: تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش زا است

پاکستان: تحرکات نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش زا است

اسلام آباد - ایرنا - دولت پاکستان در واکنش به تحولات اخیر مربوط به تهران-واشنگتن و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، گفت: تحرکات آمریکا نگران کننده است و موجب افزایش تنش ها در منطقه می شود.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در اسلام آباد افزود: اسلام آباد گزارش های مربوط به حضور ناو جنگی و بمب افکن آمریکا در منطقه را مشاهده کرده است.
وی تاکید کرد: پاکستان ضمن مخالفت با هرگونه رویارویی و تنش، از تمامی طرف ها می خواهد تا با خویشتنداری از طریق گفت وگو و مذاکره به رفع اختلافات بپردازند.
محمد فیصل اظهار داشت: استقرار ناو جنگی و بمب افکن آمریکا در منطقه اوضاع امنیتی در خاورمیانه را که از قبل با بحران روبه رو است، تضعیف می کند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: اسلام آباد به طور مرتب با تهران در تماس است.
پیشتر وزیر امور خارجه پاکستان گفته بود که این کشور در حال بررسی تحولات مربوط به ایران و آمریکا است و اسلام آباد مطابق با اوضاع منطقه سیاست روشنی را تدوین خواهد کرد.
«شاه محمود قریشی» سه شنبه گذشته طی نشست با اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی این کشور افزود: اسلام آباد برای بررسی تحولات مربوط به ایران و آمریکا کمیته مشورتی متشکل از پنج تن از معاونین سابق وزارت امور خارجه پاکستان را تشکیل داده است.
آساق*272*274**1144
کد N2169945

وبگردی