آفتاب

سیما در هفته ای که گذشت

سیما در هفته ای که گذشت

تهران- ایرنا- در هفته ای که گذشت «بهنام صفوی» خواننده تیتراژهای تلویزیونی درگذشت، «افشین عزیزی» مدیر اسبق دوبلاژ و تأمین برنامه خارجی شبکه یک سیما در قطعه هنرمندان آرام گرفت، ارژنگ امیرفضلی به محکومین پیوست و آهنگساز «آباجان» برای گاندو نواخت.

در هفته ای که گذشت رویدادهای مهمی در صدا وسیما رخ داد که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم.

** آهنگساز«آباجان» برای «گاندو» نواخت
تابستان سال گذشته «گاندو» در تهران کلید خورد و فروردین ماه آخرین سکانس های این سریال در کشور چین فیلمبرداری شد.
تیم سازنده این سریال این روزها در حال انجام آخرین مراحل فنی گاندو هستند. «افشین عزیزی» آهنگساز سریال های پرمخاطب «آنام» ،«پریا» و فیلم های سینمایی «آباجان» و «کوچه بی نام» مشغول آخرین مراحل آهنگسازی این سریال است.
داستان این مجموعه امنیتی به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی مجتبی امینی با قلم آرش قادری به نگارش درآمده است و برای پخش از شبکه سوم سیما آماده پخش می شود.
وحید رهبانی، داریوش فرهنگ، پیام دهکردی، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، نیلوفر شهیدی، محمدجواد طاهری، جمشید جهانزاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، ناره گرگوریان، بهامین تورانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
همچنین «گاندو» با حضور کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، سوگل طهماسبی، کمند امیرسلیمانی ،صالح میرزا آقایی و فرهاد قائمیان تصویربرداری گردید. جمع زیادی از بازیگران خارجی و ایرانی، در بخش تولید خارج از کشور به این مجموعه اضافه شدند.

** مدیر رسانه‌های نوین معاونت سیما منصوب شد
با حکم مرتضی میرباقری معاون سیما و هماهنگی های به عمل آمده با معاون فضای مجازی این سازمان و با توجه به جایگاه و نقش مهم رسانه های نوین، «رضا شکرالهی فر» به سمت مدیر رسانه های نوین معاونت سیما منصوب شد.
مدیریت متمرکز تولید محتوای اختصاصی فضای مجازی، نظارت بر نحوه بازنشر محتوای تولید شبکه ها در فضای مجازی و همکاری با مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما در خصوص تدوین سیاست های محتوایی فضای مجازی سیما و نظارت بر حسن اجرای آن از مواردی است که در این حکم بر آن تاکید شده است.
یکپارچه سازی بسترها و ساختارهای اطلاع رسانی و ارائه محتوای معاونت سیما در فضای مجازی، هماهنگی و ارتباط با معاونت فضای مجازی و معاونت توسعه و فناوری رسانه در حوزه های محتوا و زیرساخت و ایجاد و مدیریت بسترهای متمرکز تعاملی با مخاطبان سیما، تدوین سیاست های معاونت فضای مجازی به منظور شناسایی و بهره مندی از نیازها و سلائق مخاطبان در جهت برنامه ریزی تولیدات فضای مجازی معاونت مواردی است که در این حکم آمده است.
همچنین نظارت بر ثبت دقیق و کیفیت اطلاعات راهنمای الکترونیک برنامه در سطح شبکه های سیما، و بررسی مستمر فرصت ها و تردیدهای فضای مجازی شبکه های سیما در راستای حضور مطلوب معاونت سیما در فضای مجازی از دیگر مواردی است که در این حکم به آن اشاره شده است.

**سینماگری که در آخرین روزهای اردیبهشت آرام گرفت
محمد ابراهیم سلطانی‌فر کارگردان فیلم «تویی که نمی‌شناختمت»، مدیر اسبق دوبلاژ و تأمین برنامه خارجی شبکه یک سیما یکشنبه 22 اردیبهشت دار فانی را وداع گفف و مراسم تشییع پیکر او صبح دوشنبه 23 اردیبهشت با حضور هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.
در این مراسم هنرمندانی چون کمال تبریزی، علی دهکردی، بهروز افخمی، محمدرضا جعفری جلوه، مهدی فرجی، احمد میرعلایی، منوچهر شاهسواری، مهدی جودی حضور داشتند .
در آغاز مراسم «کامران ملکی» گفت: انسان هایی مانند زنده یاد سلطانی‌فر در تاریخ ایران جاودان هستند. چه آن‌ها را بشناسیم و چه نشناسیم او از فرزندان تلویزیون بود. زنده یاد خدمات بسیاری را در دوره‌های مختلف کاری خود انجام داد.
«بهروز افخمی» یکی دیگر از سخنرانان مراسم تشییع پیکر سلطانی فر بود او درباره این هنرمند اظهار داشت: رفیق قدیمی ما به رحمت خدا رفت خدا نکند برسم به جایی که بخواهم برای درگذشت جوان‌تر از خودم صحبت کنم.
این کارگردان و بازیگر با تجربه در ادامه افزود: زنده یاد سلطانی فر با لحن بدون تعارف حرف می‌زد. ای هنرمند نمی‌توانست مثل من سازش‌کاری و تعارف را چاشنی کارش کند و عملاً منزوی شد.
افخمی درباره جایگاه علمی سلطانی‌فر نیز بیان کرد: او طلبه‌ای اهل علم و حدیث و سیره ائمه بود و برای نوشتن فیلمنامه‌هایی در زمینه تاریخ اسلام از بسیاری نویسندگان مناسب‌تر بود. سازشکار نبودن و پافشاری وی بر اصول و ارتباط برقرار نکردن با زد و بندهایی که این روزها زیاد شده از ویژگی‌های وی بود.
اقامه نماز بر پیکر ابراهیم سلطانی فر با امامت حجت الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» انجام و پیکراین سینماگر روانه قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) شد.
مراسم یادبود او چهارشنبه 25 اردیبهشت در مسجد الغدیر برگزار شد.

** ارژنگ امیرفضلی با «کرنر» به محکومین پیوست
مجموعه تلویزونی محکومین 2 در ادامه تصویربرداری خود، در اپیزود 30 «ارژنگ امیرفضلی» را با خود همراه کرد.
«کرنر» نام اپیزود سی ام این سریال است و ارژنگ امیرفضلی در این قسمت ایفاگر نقش اصلی است. هم اکنون گروه در لوکیشن خارجی و در محله های غرب تهران مشغول فیلمبرداری هستند. مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق از موضوعات اصلی این سریال است که به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است.
مجموعه تلویزیونی محکومین 2 به تهیه کنندگی بهروز مفید وکارگردانی سیدجمال سیدحاتمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما که از40 اپیزود50 دقیقه ای تشکیل شده است.

** بهنام صفوی درگذشت
بهنام صفوی خالق آلبوم های «عشق من باش»،«آرامش»، «فوق العاده» و «معجزه» و خواننده سبک پاپ کشورمان که بارها مهمان برنامه ها و شبکه های مختلف سیما بود و تیتراژهای مختلفی را برای برنامه های سیما خوانده بود صبح روز 23 اردیبهشت ماه به خاطر عارضه مغزی دار فانی را وداع گفت.
بهنام صفوی (15 تیر ١٣6٢ - 23 اردیبهشت 1398) ، خواننده موسیقی پاپ ایرانی بود. وی پس از تولد به بندر ماهشهر رفته و تا 16 سالگی در آنجا زندگی کرد. تحصیلاتش در مقطع کارشناسی رشتهٔ مهندسی عمران بود و در تهران زندگی می کرد. موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو به صورت خودآموز آغاز کرد؛ سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. نخستین آلبومش را با نام عشق من باش در سال 1388 روانه بازار کرد.
وی در سال 1385 قطعه تمنا را منتشر کرد که مورد استقبال قرارگرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش (عشق من باش) شد. صفوی یکی از ستارگان موسیقی پاپ ایران بود که طرفداران زیادی داشت و نام های هنری چون پسر مودب موسیقی ایران و سلطان آرامش به او داده می شد.
وی از سال 1392 دچار ضایعهٔ مغز شده بود که با پیشرفت این بیماری در صبح 29 تیرماه 1394 مجبور به عمل جراحی شد. بعد از این جراحی در ایران بهبود یافت و حتی آلبوم جدید خودش به نام «معجزه» را هم منتشر و کنسرت‌ها و اجراهای متعددی را هم برگزار کرد. همچنین چندین تک آهنگ را هم بعد از این جراحی منتشر کرد ولی در سال 1396 دوباره بیماری اش تشدید شد و این بار او برای درمان به آلمان سفر کرد.
بهنام صفوی بعد از عمل جراحی به ایران بازگشت اما 23 اردیبهشت ماه امسال در شهر اصفهان بواسطه این بیماری و عوارض ناشی از پرتودرمانی تسلیم مرگ شد.
در چند سال گذشته هنرمندان جوان دیگری نیز تسلیم بیماری سرطان شدند که شاهرخ پورمیامین نوازنده گیتار و آهنگساز، مرتضی پاشایی خواننده پاپ و پیتر سلیمانی پور آهنگساز و نوازنده از آن جمله بودند.
فراهنگ**9210**3009
کد N2169896

وبگردی