آفتاب

800 کانتینر سیار بهداشتی در مناطق عشایری فعال می شود

800 کانتینر سیار بهداشتی در مناطق عشایری فعال می شود

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: دولت درحال اجرای طرح ویژه بهداشتی درمانی عشایر است که در همین رابطه 800 کانتینر سیار بهداشتی در مناطق عشایری فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایری استان قزوین افزود: قزوین یکی از هشت نقطه کشور در اجرای طرح ساماندهی عشایر بوده و طی سالهای گذشته برای حل مشکلات این قشر اقدامات خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه عشایر در تولید فرآورده های خام دامی و صنایع دستی نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: حمایت از این اقشار می تواند علاوه بر حل مشکلات آنها به افزایش توانمندی اقتصادی کشور منجر شود از این رو باید مدیران و مسئولان کشوری به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
قندالی به فعالیت چشمگیر عشایر در حوزه کشاورزی پرداخت و گفت: یکی از مهمترین اولویت های کشور در حوزه عشایر کمک به رشد و توسعه فعالیت های کشاورزی است.
این مسئول در ادامه سخنان خود به بهره مندی عشایر کشور از فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: استفاده از پنل های خورشیدی به عنوان انرژی پاک برای مناطق عشایری و همچنین افزایش میزان آنتن دهی موبایل در بیش از 2 هزار نقطه از مناطق صعب العبور کشور از دیگر اقداماتی است که دولت برای افزایش رفاه عشایران در سال جاری انجام می دهد.
قندالی به تخصیص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به تشکلات عشایری اشاره کرد و گفت: تاکنون برای توانمندسازی عشایر در کشور 200 میلیارد ریال به صندوق عشایر کشور کمک شده که سهم استان قزوین از این رقم یک میلیارد و 700 میلیون ریال است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور به نوسازی راه های روستایی و تامین آب شرب عشایر اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات آبرسانی روستاها به عشایر اختصاص داده شده است و امیدواریم که در حوزه مرمت راه های روستایی و عشایری همکاری لازم از سوی استانداران و فرمانداران صورت گیرد.
قندالی خاطرنشان کرد: تشکلات عشایری می توانند برای اجرای طرح های اقتصادی خود در این مناطق از تسهیلات هزار میلیارد ریالی قرض الحسنه برخوردار شوند که بر همین اساس در راستای تقویت زنجیره تولید 2 هزار میلیارد و 600 میلیون ریال تخصیص داده شده است.
در حال حاضر براساس سرشماری انجام شده 2 هزار و 100 خانوار عشایری با جمعیت 6 هزار و 300 نفر در استان قزوین زندگی عشایری دارند.
9925* 6101
کد N2169586

وبگردی