آفتاب

رئیس پارلمان اسلوونی: لوبلیانا به صلح متعهد است

رئیس پارلمان اسلوونی: لوبلیانا به صلح متعهد است

بلگراد-ایرنا-رئیس پارلمان اسلوونی در دیدار با سفیر کشورمان در لوبلیانا گفت: اسلوونی کشوری است که واقعا به صلح متعهد است و همواره گفت وگوها و توافق چندجانبه را باور دارد.

به گزارش سفارت ایران در لوبلیانا، 'دیان ژیدان' و 'کاظم شافعی' روز چهارشنبه در پایتخت اسلوونی ضمن تبیین مواضع ایران درخصوص برجام، آخرین وضعیت و تحولات منطقه و همچنین مناسبات دو کشور را به ویژه در حوزه روابط پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار دادند.
رئیس پارلمان اسلوونی در این دیدار گفت: همه آگاهیم که وقتی برخی کشورها به توافق ها احترام نمی گذارند، مخاطراتی ایجاد می شود که همه بر آن واقف هستیم.
ژیدان اضافه کرد: با نگرانی وضعیت کنونی را پیگیری می کنیم، اما درعین حال می بایست باور کنیم که سیاستمداران می بایست دنبال یافتن راه حل های خردمندانه بوده و مشکلات را هموار کنند.
سفیر ایران نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت توافق هسته ای به ویژه متعاقب خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم های یکجانبه و خودسرانه آمریکا به آخرین اقدام غیرقانونی این کشور مبنی بر افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه های تروریستی خارجی اشاره کرد.
شافعی به خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران اشاره و دلایل توقف اجرای بخشی از تعهدات داوطلبانه ایران در برجام را تشریح کرد.
سفیر ایران در اسلوونی در ادامه با اشاره به اقدامات غیرقانونی آمریکا ، خواستار مخالفت کشورها از جمله اسلوونی با یکجانبه گرایی آمریکا گردید.
وی همچنین به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر عدم وقوع جنگ اشاره و آثار و پیامدهای هرگونه تنش در منطقه را محدود ندانسته و تأکید کرد: عواقب این امر به سرعت به سایر مناطق جهان از جمله اروپا تسری خواهد یافت.
سفیر ایران همچنین با اشاره به اهمیت دیپلماسی پارلمانی در توسعه مناسبات دو کشور بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت گسترش روابط پارلمانی با اسلوونی، تأکید کرد.
شبک**اروپام**436**1392
کد N2169571

وبگردی