آفتاب

فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت جهت منع تبلیغات منتشر شد

فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت جهت منع تبلیغات منتشر شد

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت جهت منع تبلیغات در سال 98 را اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، معاونت بهداشت وزارت بهداشت با توجه به نامه وزیر بهداشت به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صدا و سیما و در راستای اجرای ماده 48 قانون الحاقی برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) و بند (ج) ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان سلامت را اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در گروه فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف، تبلیغ انواع سوسیس و کالباس با گوشت و مرغ با درصدهای مختلف، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزای دارای سوسیس و کالباس و ژامبون و پیتزای منجمد آماده طبخ شامل انواع ساندویچ حاوی سوسیس و کالباس، انواع سمبوسه و فلافل آماده شده با روش غوطه وری در روغن و پنیر پیتزای پروسس ممنوع است.
در گروه فرآورده های شیرین و نوشیدنی ها، تبلیغ انواع نوشابه گازدار با قند یا بدون قند، نوشابه گازدار طعم دار یا بدون طعم، رنگی و بدون رنگ، کم کالری، سبک (لایت، زیرو و ...) و میوه ای، نوشابه انرژی زا و ورزشی، نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم دار، انواع نوشیدنی های میوه ای گازدار و بدون گاز با محتوای آب میوه 25 درصد و کمتر، آب میوه ها، نکتارهای میوه و نوشیدنی های میوه ای گازدار، نوشیدنی های میوه ای بدون گاز، انواع شربت و نوشیدنی های غیر میوه ای و تزیینی، انواع فرآورده ها از جمله فرآورده های مایع، منجمد و پودری در هر نوع بسته بندی، انواع پودر نوشیدنی فوری ممنوع است.
همچنین در گروه روغن مصرفی خانوار، تبلیغ روغن مصرفی (منظور از آن روغن های نیمه جامد مصرفی صنایع و خانوار است) منع تبلیغات دارد.
در گروه سایر اقلام خوراکی، تبلیغ انواع سس پرچرب (مایونز و سس سالاد و سس سفید) با چربی بیش از 30 درصد (مانند سس هزار جزیره، سس فرانسوی، سس تاتار، سس ایتالیایی و ...) به جز نوع کم چرب و کاهش یافته، انواع فرآورده های سرخ شده در روغن بر پایه سیب زمینی و غلات (چیپس سیب زمینی و غلات) شامل چیپس برگه و چیپس خلالی، سیب زمینی سرخ شده در روغن و فرآورده های سرخ شده بر پایه سیب زمینی و غلات و حبوبات، انواع فرآورده حجیم شده بر پایه ذرت و فرآورده های حجیم شده بر پایه بلغور و آرد غلات، شیرینی های تر، فرآورده های کاکائویی مانند شکلات صبحانه (نوتلا)، انواع دراژه، فرآورده کاکائویی با مغزی ویفر، انواع تافی میوه ای و غیر میوه ای و طعم دار و انواع آبنبات، ممنوع است. همچنین منع تبلیغ سیگار و محصولات دخانی نیز اعلام شده است.
در گروه کالاهای آرایشی نیز تبلیغ فرآورده های آرایشی رنگی پوست و مو شامل انواع رژ لب، ریمل، کرم پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو، انواع فرآورده های برنزه کننده پوست، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغر کننده موضعی، فرآورده های صاف کننده، فر کننده و کراتینه کننده مو ممنوع است.
اجتمام*9482*1193
کد N2169442

وبگردی