آفتاب
آیت الله بشیر نجفی:

روش تبلیغی پیامبر (ص) درس بزرگی برای دانشگاه ها است

روش تبلیغی پیامبر (ص) درس بزرگی برای دانشگاه ها است

تهران- ایرنا- آیت الله بشیر نجفی (از مراجع عظام تقلید) در دیدار با مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق گفت: روش تبلیغی پیامبر اکرم(ص) می تواند درس بزرگی برای همه مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و تبلیغی باشد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه مذاهب اسلامی، آیت الله العظمی بشیر نجفی اظهار کرد: روش تبلیغ پیامبر اسلام(ص) همچنین می‌تواند الگویی موثر و مناسب برای دعوت به برادری و اتحاد باشد.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در مدت کوتاه توانست انسانهای بزرگی را به پیروی از دین اسلام دعوت کند و امروزه میلیون‌ها انسان پیرو و دلداده مکتب او هستند.

** تقریب پادزهر تکفیر است
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار گفت: برای مبارزه با تکفیر و افراط گری راهی جز پیمودن مدل راه حل دانشگاه مذاهب اسلامی نداریم.
حجت الاسلام محمد حسین مختاری ادامه داد: امروزه استقبال از دانشگاه مذاهب اسلامی به طور جدی در فضای بین المللی رو به رشد است.
وی تقریب را پادزهر تکفیر دانست و افزود: کلاس های درس این دانشگاه با حضور دانشجویان و اساتید شیعه و سنی و با برادری و روش مقارنه برگزار می شود و این نمونه علمی و عملی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب در فضای آکادمیک است.
در پایان این دیدار که معاونین دانشگاه مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند، حضرت آیت الله العظمی بشیر نجفی از فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام مختاری و هیأت همراه در ادامه سفر به عراق و دیدار با علما و شخصیت‌های برجسته این کشور با آیت الله بشیر نجفی از مراجع عظام تقلید در عراق دیدار و گفت وگو کرد.
دانام**9465**1584
کد N2169408

وبگردی