آفتاب

نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: در جلسه مشترکی با سازمان خصوصی سازی، واگذاری نیروگاه برق خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی در قالب پرداخت بدهی دولت، نهایی و نیروگاه به این سازمان واگذار شد.

به گزارش سازمان تامین اجتماعی، حسین امیری گنجه در این خصوص اظهار داشت: واگذاری این نیروگاه به تأمین اجتماعی حدود 10 سال قبل به تصویب هیات دولت رسیده بود اما مشکلاتی برای اجرای این مصوبه ایجاد شده بود که این مساله با پیگیری های این سازمان و همکاری سازمان خصوصی حل شد و این نیروگاه به طور 100 در صدی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: میزان تولید نیروگاه خلیج فارس در سال 1396 برابر با پنج میلیون و 200 هزار مگاوات ساعت بوده است. از این رو این نیروگاه در تأمین برق جنوب کشور و پایداری شبکه نقش بسزایی دارد و در کل دنیا فقط 152 نیروگاه با ویژگی های نیروگاه خلیج فارس وجود دارد که این نیروگاه پیشرفته ترین نیروگاه کلاس E کشور است. مساحت زمین این نیروگاه یک میلیون و 65 هزار متر مربع است.
امیری گنجه از واگذاری سهام این نیروگاه در بورس خبر داد و گفت: این مجموعه در مرحله اول به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) واگذار می شود و بعد از آن نسبت به عرضه سهام آن در بورس اقدام خواهد شد.
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) 274 شرکت دارد که 184 شرکت را مدیریت می‌ کند و مابقی را سهامدار است و در حال حاضر 2 درصد از سهم تولید ناخالص ملی را در اختیار دارد.
همچنین 85 درصد از دارایی های شستا در بورس عرضه شده است و تمام اطلاعات شرکت های بورسی و غیربورسی شستا از طریق سامانه کدال سازمان بورس و شرکت فرابورس در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.
اجتمام* 7268*1834
کد N2169367

وبگردی