آفتاب
در پی صادر نشدن روادید تکواندوکاران به انگلیس؛

ایران به کمیته بین المللی المپیک اعتراض کرد

ایران به کمیته بین المللی المپیک اعتراض کرد

تهران- ایرنا- کمیته ملی المپیک ایران روز چهارشنبه در پی صادر نشدن ویزای تکواندکاران تیم ملی برای اعزام به رقابت های جهانی انگستان در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک IOC اعتراض کرد.

بر اساس اعلام تارنمای کمیته ملی المپیک، این کمیته اقدام میزبان رقابت های جهانی تکواندو را مغایر قوانین کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و منشور المپیک دانسته و پیگیری آن را از کمیته بین المللی المپیک خواستار شد.
پیش تر کمیته ملی المپیک مکاتباتی با کمیته ملی المپیک کشور میزبان برای رفع این مشکل نیز داشته است.
براساس منشور المپیک کشورهای میزبان رقابت های ورزشی باید بدون تبعیض، همکاری لازم را برای صدور روادید (ویزا) تمام شرکت کنندگان داشته باشند. اما با وجود پیگیری های کمیته ملی المپیک و فدراسیون اگر چه روادید برای برخی تکواندو کاران در آخرین لحظات صادر شده است، اما هنوز تمامی روادید درخواستی صادر نشده و کمیته ملی المپیک پیگیر این موضوع است.
بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان از امروز (چهارشنبه) با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور در سالن «آرنا» منچستر آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت. مجمع عمومی فدراسیون جهانی هم فردا -پنجشنبه در حاشیه رقابت ها برگزار می شود.
در حالی که چند روزی است اعضای تیم های مردان و زنان برای حضور در این رقابت ها راهی انگلیس شده اند، چهار نماینده ایران بلاتکلیف بودند که یکی از آنان موفق به دریافت روادید شد.
در این راستا روادید «آرمین هادی پور» نماینده سبک وزن ایران و «سیدمحمد پولادگر» رئیس فدراسیون در نهایت صادر شد. هادی پور باید به محض ورود به منچستر در وزن کشی شرکت کرده و پنجشنبه در وزن منهای 54 کیلوگرم روی شیاپچانگ برود.
با این حال همچنان روادید میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی از سوی کشور میزبان صادر نشده است.
ورزشی**9250**1067**
کد N2169072

وبگردی