آفتاب

صلاح الزواوی: از یک وجب خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنیم/ موساد و سیا پشت حوادث فجیره هستند

صلاح الزواوی: از یک وجب خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنیم/ موساد و سیا پشت حوادث فجیره هستند

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنند گفت: تنها چیزی که می‌تواند جلوی اقدامات دشمن صهیونیستی را بگیرد وحدت جهان اسلام و عرب است و این که هر کسی به مسئولیت خودش عمل کند.

به گزارش ایسنا صلاح الزواوی در نشست خبری که به مناسبت سالگرد روز نکبت (آوارگی صدها هزار فلسطینی و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) در محل سفارت فلسطین در تهران برگزار شد با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امروز سالگرد فاجعه فلسطین یا به قول ما روز نکبت است روزی که فلسطین را از دست دادیم و دشمن فلسطینی دولت خود را در سرزمین فلسطین تأسیس کرد.

[p]وی ادامه داد: بنده به عنوان یک مبارز فلسطینی و نه به عنوان سفیر صحبت می‌کنم باید بدانیم که برخورد ما با مسائل تفاوت دارد وقتی که معیار یا میزان ما اسلامی باشد راه حل هم اسلامی خواهد بود و اگر برخورد ما ملی گرایی باشد راه حل فرق می‌کند.

حقیقت مساله فلسطین این است که ما یک روزی یک دولت واحد (دولت عثمانی) داشتیم اما این دولت به علل مختلف از بین رفت و امروز ۶۰ کشور اسلامی وجود دارد و متأسفانه تنها چیزی که ما را کنار یکدیگر قرار می‌دهد سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای کشورهای عربی است.

[p]مقدم السفرای نمایندگی‌های دیپلماتیک در تهران همچنین بیان کرد: جلسات ما در اتحادیه عرب یا سازمان همکاری اسلامی جلسات پر از تعارف است و تصمیماتی که گرفته می‌شود به وضعیت کنونی ما و حل مشکلات نمی‌پردازد. ما از دیرباز در برابر یک همپیمانی آمریکایی-صهیونیستی قرار گرفته‌ایم که این همپیمانی پیروزی‌هایی را به دست آورده است.

[p]رؤسای آمریکا همپیمانی استراتژیک با صهیونیست‌ها داشته و دارد و نقشه‌های خود را برای ضربه زدن به جهان اسلام و تشکیل پایگاه نظامی در منطقه ما اجرا می‌کنند. آنها می‌خواستند پایگاهی در منطقه ما داشت باشند که بتوانند سیطره خود را حاکم کرده و بر تصمیم‌گیری‌ها مسلط شوند.

صلاح الزواوی در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی وقتی در سال ۱۹۴۸ دولت خود را تشکیل داد نقشه‌ای را ارائه کرد که بر روی این نقشه یک سکه اسرائیلی به نام ۱۰ آگورا نشان می‌داد که نقشه اسرائیل بزرگ شامل نصف صحرای سینا، اردن هاشمی، فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یک سوم عربستان تا مدینه منوره بود. بنابراین ما در برابر یک پروژه‌ی بسیار بزرگی برای کل جهان اسلام قرار گرفتیم. لذا در این مورد ما هرگز نمی‌توانیم همزیستی مسالمت آمیزی با این دشمن صهیونیستی داشته باشیم. دشمنی که ملت ما را آواره کرده است. پس ما هرگز نمی‌توانیم از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی کنیم. من و همه ملت فلسطین حاضریم برای حق از دست رفته خود شهید شویم.

[p]وی با اشاره به معاهده اسلو اظهار کرد: اسرائیلی‌ها قراردادی را که در اسلو امضا شده بود اجرایی نکردند و به ساخت شهرک‌های خود ادامه دادند و امروز ۷۰۰ تا یک میلیون شهرک نشین در این شهرک‌ها وجود دارند یعنی از همان روزی که آنها قرارداد اسلو را امضا کردند هرگز ساختن شهرک‌های صهیونیستی را متوقف نکردند. بنابراین دشمنی که می‌خواهد اسرائیل بزرگ را تشکیل دهد کدام صلح را می‌پذیرد.

[p]سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: ما با امر واقع نگاه می‌کنیم عکس‌العمل‌ها و تصمیماتی که در سازمان‌هایی مانند کنفرانس اسلامی گرفته شده و همچنین موضع گیری‌ها به اندازه لازم قوی نبوده است وقتی ترامپ این نوکر صهیونیستی تصمیماتی را به نفع دشمن صهیونیستی گرفت و قدس را به عنوان پایتخت آنها به رسمیت شناخت باید جلوی آن گرفته می‌شد. این دیوانه زنجیری تاکید کرد که قدس متعلق به اسرائیل است ولی متأسفانه عکس‌العمل کشورهای اسلامی در برابر این تصمیم خجالت آور بوده است.

[p]صلاح الزواوی در ادامه بیان کرد: اگر مسلمان واقعی بودیم باید درک می‌کردیم که ۶ میلیون آواره فلسطینی از آنروا کمک دریافت می‌کردند و اکنون این کمک‌ها به وسیله‌ی آمریکا و ترامپ قطع شده است و کمک ۲۵ میلیون دلاری که سالانه به بیمارستان‌ها در بیت‌المقدس اختصاص پیدا می‌کرد آن هم قطع شده است. ترامپ اگر می‌توانست آب و هوا را هم از فلسطینی‌ها دریغ می‌کرد.

[p]وی خاطر نشان کرد: با توجه به این شرایط مسئولیت ما در جهان اسلام و عرب بسیار بزرگ است. ما به عنوان فلسطینی تمام نقشه‌های ترامپ در رابطه با معامله قرن و سایر طرح‌ها را رد کرده‌ایم و تاکید کردیم که با آمریکا گفت و گو نمی‌کنیم. این دشمن هم پیمان رژیم صهیونیستی است و مورد اطمینان ما نیست. او حتی جولان را هم به دشمن صهیونیستی هدیه داده و اگر بتواند فردا کرانه غربی را هم هدیه خواهد داد.

[p]وی با تاکید بر این که هرگز مقاومت را کنار نگذاشتیم و برادران ما در غزه ما را سرافراز کرده‌اند گفت: ما به عنوان فلسطینی باید نیروهای خود را متحد کنیم چاره‌ای جز این نداریم تا بتوانیم معامله قرن را ساقط کرده و وطنمان را از دست این رژیم صهیونیستی پس بگیریم. دشمن صهیونیستی سعی می‌کند تناقضات کشورهای اسلامی را افزایش دهد و از هر وسیله‌ای برای ایجاد این تناقض در میان جهان اسلام و عرب کوتاهی نمی‌کند.

[p]صلاح الزواوی با اشاره به اینکه روز قدس در پیش است گفت: این روز را امام انتخاب کرد. او در آن زمان خطرات را می‌دید در این روز مسلمانان به نفع فلسطین متحد می‌شوند.

[p]این دیپلمات فلسطینی همچنین بیان کرد: با همه این شرایط متأسفانه رفتار ما در جهان اسلام برازنده دفاع از فلسطین نیست و این حالتی که قبول کرده‌ایم نه برازنده اسلام و نه مجاهدین اسلام است. و ما معتقدیم تنها راه برای بازپس گرفتن حقوق فلسطینی‌ها جهاد و شهادت و ساقط کردن معامله قرن است. نه از ترامپ و نه از کشتی‌ها و ناوگان‌های آن می‌ترسیم او همواره هدایایی را به رژیم صهیونیستی می‌دهد مثل این که ارث پدری خودش است. ما نسبت به مردم آمریکا کینه نداریم اما به این دیوانه زنجیری هم اطمینانی نداریم.

[p]وی درباره‌ی این که گفته شده بعد از ماه رمضان طرح معامله قرن اجرایی می‌شود و فلسطینی‌ها چه تصمیمی در این باره خواهند گرفت گفت: نباید بگوییم فلسطینی‌ها چه کار خواهند کرد بلکه سوال این است که جهان اسلام چه کار خواهد کرد. در جهان اسلام هر فردی باید به مسئولیت خود نسبت به مساله فلسطین عمل کند تا این دولتی که به زور این سرزمین را اشغال کرده از بین ببرد. هر وجب از خاک فلسطین برای ما مقدس است و ما می‌دانیم که صحبت کردن با این دشمن صهیونیستی و دیوانه زنجیری فایده‌ای ندارد لذا هر کشور اسلامی باید به مسئولیت خودش عمل کند زیرا ترامپ و نتانیاهو هر روز تصمیم‌های جدیدی می‌گیرند اما متأسفانه عکس العمل‌ها ضعیف است.

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل اظهار کرد: از تمام کشورهای جهان که موجب تصویب قطعنامه‌هایی به نفع فلسطین شده‌اند تشکر می‌کنم اما از سال ۱۹۴۷ تا به امروز قطعنامه‌هایی که صادر شده به مرحله اجرا درنیامده است الان همان قطعنامه‌ای که تأسیس دولت صهیونیستی را اعلام کرده بود.

[p]وی ادامه داد: ترامپ نیروهای خود را به سوی ایران حرکت داده آیا با کسی مشورت کرده؟ تحریم‌های زیادی را اعمال کرده آیا با کسی مشورت کرده. او فقط با همپیمان صهیونیستی خودش و اربابش مشورت می‌کند تنها چیزی که می‌تواند جلوی آنها را بگیرد وحدت جهان اسلام و عرب است.

[p]سفیر فلسطین در تهران با اشاره به هدف قرار گرفتن چند نفتکش و کشتی در امارات گفت: اتفاقی که طی یکی دو روز گذشته رخ داد و این کشتی‌ها مورد هدف قرار گرفتند مطمئن هستیم که پشت این قضیه موساد و سیا هستند که می‌خواهند این ترامپ احمق را وادار کنند تا حرکتی علیه ایران انجام دهد یا ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند. همچنین آنها می‌خواهند ایران را متهم کنند که مسبب این قضیه بوده اما تاکید می‌کنم پشت این قضیه موساد و سیا هستند. ما اظهارات آقای ظریف را شاهد هستیم که همواره سخنرانی‌هایش عاقلانه بوده و در مورد کشورهای همسایه صحبت می‌کند که باید با آنها روابط خوبی داشته باشیم، ایران هیچ وقت دنبال جنگ با کسی نبود غیر از جنگ صدام علیه ایران که در آن زمان جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد اما اکنون سیا و موساد می‌خواهند اقداماتی را انجام دهند که ترامپ را برای افزایش تنش با ایران ترغیب کنند.

[p]انتهای پیام

کد N2168242

وبگردی