آفتاب

پاکستان: در حال بررسی تحولات ایران و آمریکا هستیم

پاکستان: در حال بررسی تحولات ایران و آمریکا هستیم

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان گفت: این کشور در حال بررسی تحولات مربوط به ایران و آمریکا است و دولت اسلام آباد مطابق با اوضاع منطقه سیاست روشنی را تدوین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از رسانه های پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز سه شنبه طی نشست با اعضای کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی این کشور افزود: پاکستان برای بررسی تحولات مربوط به ایران و آمریکا کمیته مشورتی متشکل از پنج تن از معاونین سابق وزارت امور خارجه پاکستان را تشکیل داده است.
وی با تاکید بر تدوین سیاست روشن اسلام آباد در قبال تحولات اخیر مربوط به تهران و واشنگتن اظهار داشت: دولت پاکستان مطابق با وضعیت و تحولات منطقه، سیاست روشنی را اعلام می کند.
قریشی افزود: تحولات جدید در منطقه در حال ظهور است پاکستان در حال بررسی آن است. در صورت تشدید اوضاع، تمام منطقه تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.
شاه محمود قریشی با اشاره به 3 دیدار خود با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، گفت: پاکستان خواهان داشتن مرزهای امن با جمهوری اسلامی ایران است.
وی اظهار داشت: آمریکا، عربستان و امارات نقطه نظر به خصوصی در ارتباط با ایران دارند که تبعات آن نه فقط منطقه را در برمی گیرد بلکه این روند بر روابط با آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تاثیر گذار است.
قریشی افزود: روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با تنش روبرو است با این وجود اسلام آباد از روابط خوبی با همه این کشورها برخوردار است.
وی گفت: امیر قطر در آینده نزدیک سفر رسمی به پاکستان انجام می دهد.
آساق*272*274** 1663**
کد N2168170

وبگردی