آفتاب

از تغییر سن جوانی تا آمارهایی که محرمانه می‌مانند

از تغییر سن جوانی تا آمارهایی که محرمانه می‌مانند

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۸، سن جوانی تغییر کرد، تامین اجتماعی یک ماه حقوق به مستمری‌بگیران نپرداخته؟، اجرای طرح «حیات شبانه» در ولیعصر، تعلیق نوسازی خودروهای عمومی و یک پیشنهاد جایگزین و آمارهایی که محرمانه می‌مانند تیتر برخی اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز (۲۳ اردیبهشت) ۵۴ خبر،مصاحبه و گزارش روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

اجرای طرح «حیات شبانه» در ولیعصر، تجریش و هفت‌حوض/ فعالیت مغازه‌ها تا ۳ بامداد از امشب

زهرا نژاد بهرام -عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران- از انتخاب سه محور و خیابان برای اجرای طرح حیات شبانه در شب‌های ماه رمضان خبر داد.

وی گفت: براساس مصوبه شورای شهر، لازم است که شهرداری تهران نسبت به معرفی مکان‌هایی برای توسعه حیات شبانه در پایتخت اقدام کند.

پارکینسون؛ دومین بیماری مخرب مغز

دکتر فرزاد اشرافی - متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب -  بیماری پارکینسون را دومین بیماری مخرب مغزی بعد از آلزایمر معرفی کرد و گفت: این بیماری وابسته به سن است و با افزایش سن احتمال ابتلا به آن نیز بیشتر می‌شود. این بیماری جزو بیماری‌های حرکتی است و علائم شایع آن لرزش، کندی حرکات و سفتی اندام است.

"ایمنی بیمار" در بیمارستان‌ها ستاره‌دار می‌شود

دکتر علیرضا عسگری - مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت - جزییات ویرایش چهارم اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را اعلام و اظهار کرد: اعتباربخشی بیمارستان‌ها در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به ابلاغ ویرایش چهارم اعتباربخشی گفت: در نسخه جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر دو بحث ارائه نتایج و مدیریت دانش در استفاده بهینه از منابع و ایجاد رقابت کیفی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با در نظر گرفتن و تبیین رتبه یک به عنوان برتر تمرکز شده است.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۸

صالحی - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری - گفت: با ابلاغ جداول همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفان صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه، این سازمان متعهد به تخصیص مجموعاً ۱۲,۲۵۰ میلیارد تومان بابت افزایش سنواتی و همسان‌سازی برای سال ۹۸ شده است.

سن جوانی تغییر کرد

محمد مهدی تندگویان - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- از افزایش بازه سن جوانی به «۱۸ تا ۳۵» سال خبر داد.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبات شورای عالی جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان از تغییر بازه سن جوانانی از ۱۵ تا ۲۹ سال به ۱۸ تا ۳۵ سال خبر داد و گفت: درخواست تغییر بازه سن جوانانی ابتدا از معاونت امور جوانان به شورای عالی جوانان ارسال شد و بعد از انجام فرایند قانونی، این درخواست در معاونت حقوقی ریاست جمهوری بررسی و پس از موافقت از سوی شورای عالی جوانان ابلاغ شد.

تامین اجتماعی یک ماه حقوق به مستمری‌ بگیران نپرداخته؟

ناهید حیدری - مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران - به این پرسش که "چرا پرداخت حقوق بازنشستگان در هر ماه با تأخیرهایی روبرو می‌شود و ابهاماتی وجود دارد که تأمین اجتماعی با جابه جایی تاریخ پرداخت‌ها یک ماه از حقوق افراد را در یک سال گذشته نپرداخته است" توضیحاتی ارائه و عدم پرداخت یک ماه حقوق را رد کرد.

آمارهایی که محرمانه می‌مانند

اطهره نژادی - معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده - از ویرایش نهایی «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی این سند براساس برنامه‌ریزی مشارکتی است و معاونت در برنامه‌ریزی تدوین آن، رویکرد «مدیریت نتیجه محور» داشته است.

وی با بیان اینکه در تدوین سندهای استانی دو مرحله مقایسه شاخص آماری استان با میانگین کشوری و تا حد امکان و بر اساس داده‌های موجود، مقایسه وضعیت داده به تفکیک دو جنس زن و مرد در سطح استان، در دستور کار قرار داشته است، گفت: این سند با تبیین نیازها و روشن کردن راهبردهای مناسب حوزه زنان و خانواده راهنمای فعالیت‌های این حوزه برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در سطوح مختلف ملی تا محلی است که در حال حاضر ویرایش نهایی این سند در حال اعمال است و به زودی این سندها در اختیار شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه قرار می‌گیرد.

تعلیق نوسازی خودروهای عمومی و یک پیشنهاد جایگزین

به دنبال درخواست پلیس برای تعلیق ماده ۸ قانون هوای پاک، مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست - در حالی از تایید این درخواست و تعلیق نوسازی خودروهای عمومی خبر می‌دهد که در یک دهه گذشته هیچ اقدامی برای نوسازی اتوبوس‌ها صورت نگرفته است و از سال قبل تاکنون تنها ۵۰۰ تاکسی نو وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شده است.

توسعه خطرناک بازارها

آتش‌سوزی در بازار ایکی قاپی تبریز بار دیگر توجه افکار عمومی و مسئولان را به سمت ایمنی بازارهای سنتی معطوف کرد؛ بازارهایی که تغییر کاربری، افزایش ترددها، فرسودگی بناها و تأسیسات، بسیاری از آن‌ها را به نقاطی بحرانی بدل کرده است. داود براتی - کارشناس ایمنی و حریق- به تشریح نکات ایمنی در بازارها پرداخته است.

وی با اشاره به وقوع حادثه حریق در بازار ایکی قاپی تبریز اظهارکرد: بر اساس ضوابط، مقررات و استانداردهای ایمنی برخی از اماکن به عنوان اماکن پرخطر محسوب می‌شوند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود که از جمله این اماکن بازارها هستند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۳۹۸

سن جوانی تغییر کرد

تامین اجتماعی یک ماه حقوق به مستمری‌بگیران نپرداخته؟

اجرای طرح «حیات شبانه» در ولیعصر، تجریش و هفت‌حوض/ فعالیت مغازه‌ها تا ۳ بامداد از امشب

تعلیق نوسازی خودروهای عمومی و یک پیشنهاد جایگزین

انتهای پیام

کد N2167468

وبگردی