آفتاب

جلسه توجیهی منطقه گردشگری تنگ تکاب برگزار شد

جلسه توجیهی منطقه گردشگری تنگ تکاب برگزار شد

جلسه توجیهی منطقه گردشگری تنگ تکاب با حضور دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در محل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حاظت محیط زیست تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این جلسه که با حضور دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور در محل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد.

در ابتدا این جلسه، محمد الموتی دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور مسائل و دغدغه‌های سمن‌ها را بیان کرد و گفت: در بحث تنگ تکاب مسائل متعددی از جمله کارشکنی‌های محلی اتفاق افتاده که باعث شده شکایت از سوی انجمن خوزستان شکل گیرد و در حال حاضر ما فقط نیاز به شفاف سازی داریم.

در ادامه اقتدار مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان در خصوص تنگ تکاب گفت: آن چیزی که در رابطه با تنگ تکاب صحبت می‌شود، خیلی فراتر از آن چیزی است که در واقع اتفاق افتاده، در این منطقه بعد از استعلام سازمان محیط زیست مشخص شد که پروژه در مستثنیات ۳۲ هکتاری در اختیار یکی از اهالی آن محل است که از سازمان درخواست مجوز کرد. پس از بررسی‌های بعمل آمده و تنظیم اساس نامه، سازمان شرایطی را آماده کرد و در اختیار آنها قرار داد ازجمله اینکه سرمایه گذار مکلف به اجرای مدیریت یکپارچه در محدوده مستثنیات خود بوده و حق تفکیک سند و فروش عرصه و اعیان را به هیچ عنوان ندارد. ظرفیت برد طرح ۳۰۰ نفر در روز است و به هیچ عنوان نباید بیشتر از ۳۰۰ نفر وارد محدوده شوند.
اقتدار در خصوص شایعاتی مانند ویلا سازی، هتل سازی و مجوز تله کابین در منطقه اینگونه بیان کرد: سازمان به هیچ عنوان اجازه ساخت تله کابین را نداده است و تنها اجازه ساخت ۷۵ اکولاژ با ظرفیت هر اکولاژ ۴ نفر داده شده است، اصلاً بحث ویلا سازی و هتل سازی نیست و صاحبان این منطقه نیز این شروط را قبول کردند. همچنین سرمایه گذار موظف به احداث آبشخور در محدوده پیرامونی مستثنیات با نظر کارشناسان محیط زیست وهمچنین اقدامات حفاظتی دیگر شد.

در پایان این جلسه مقرر شد تا نظرات و شفاف سازی های مطرح شده در این نشست به اطلاع انجمن‌های دو استان خوزستان کهکیلویه و بویراحمد برسد و در صورت نیاز این جلسات ادامه داشته باشد.

کد N2167143

وبگردی