آفتاب

از تکنولوژی تین کلاینت و زیروکلاینت بجای کامپیوترها بدانید

از تکنولوژی تین کلاینت و زیروکلاینت بجای کامپیوترها بدانید

مزایای تین کلاینت ها برای شرکت های مختلف و همچنین زیرساخت IT آن شرکت ها وجود دارد. بخشهای فناوری اطلاعات از طریق فناوریهای دسکتاپ مجازی به سیستم عاملهای منحصر به فرد مهاجرت می کنند.

مزایای استفاده از تین کلاینت و معرفی یک مدل از پردازنده های تین کلاینت


مزایای تین کلاینت ها برای شرکت های مختلف و همچنین زیرساخت IT آن شرکت ها وجود دارد. بخشهای فناوری اطلاعات از طریق فناوریهای دسکتاپ مجازی به سیستم عاملهای منحصر به فرد مهاجرت می کنند.

1) صرفه جویی در هزینه
تین کلاینت باعث کاهش هزینه های چندگانه می شوند:
• هزینه های پشتیبانی IT
• هزینه های خرید اولیه
• هزینه های سرمایه
• استفاده از فضا در مرکز داده
• هزینه های صدور مجوز
• کاهش کل هزینه اداری و عملیاتی تا 70٪
کاهش هزینه های انرژی تا 97٪:
تین کلاینت ها به طور متوسط 8 الی 20 وات در مقایسه با یک کامپیوتر 150 وات مصرف می کنند.
این کاهش رد پای کربن را کاهش می دهد.
صرفه جویی ای که در هزینه مصرف برق می شود را می توان دوباره سرمایه گذاری کرد.
2) مدیریت ساده سازی
مزایای مدیریت تین کلاینت عبارتند از:
• تمام نرم افزار ها و ارتقاء سخت افزار، سیاست های امنیتی، تغییرات برنامه و غیره می تواند در مرکز داده ساخته شود.
• کارکنان IT (به رایانه های شخصی) نیاز ندارند تا مشکلات شخصی را در محل کار توسط دکستاپ حل کنند.
• خرابی کمتر، افزایش بهره وری در میان کاربران نهایی و پرسنل فناوری اطلاعات
• به طور متمرکز و ساده از دسکتاپ، لپ تاپ، و سایر دستگاه های قابل دسترس به سرویس گیرنده، پشتیبانی می کند.
3) امنیت پیشرفته
مزایای امنیت تین کلاینت عبارتند از:
• تین کلاینت ها از استفاده از نرم افزار غیر مجاز یا معرفی ویروس ها محافظت می شوند.
• داده ها را نمی توان به یک دیسک کپی یا یا به هر مکان دیگر از سرور ذخیره کرد.
• پردازش متمرکز باعث می شود که سیستم را مدیریت و نظارت کند.
• ساده سازی امنیت، حفاظت از مالکیت معنوی، اطمینان از حریم خصوصی اطلاعات
4) افزایش بهره وری
• سیستم ها می توانند عملا از پیش تعیین شده، بسته بندی شده و به عملیات مشخص شده منتقل شوند.
• Quickens راه اندازی و امکان انعطاف پذیری دارد، بدون نیاز به یک کارمند متخصص
• بهره وری می تواند افزایش یابد، در حالی که رایانه های شخصی استاندارد دارای تعمیرات طولانی مدت هستند که موجب تاخیر و هزینه های بالاتر می شوند.
• دسترسی به برنامه ها و داده های مشابه تقریبا در هر کجا وجود دارد.
با ایجاد یک محیط IT پویا و قابل انعطاف با تین کلاینت، بخشهای فناوری اطلاعات در سراسر جهان، زیرساختهای IT خود را ساده می کنند.
تین کلاینت ها می توانند یک پلت فرم فناوری با ارزش باشند و چندین مشکل تجاری را حل می کنند. آنها انعطاف پذیری استفاده از دستگاه را افزایش می دهند  واز آنجا که کاربر می تواند از کامپیوتر شخصی، رایانه کوچک یا تلفن هوشمند خود به دسکتاپ مجازی خود دسترسی پیدا کند و یک پلتفرم امن تر را ایجاد کند.
حال به معرفی پردازنده در تین کلاینت پت Thin Client PAT t710می پردازیم:
یکی از مدل های رایج تین کلاینت‌ که در اکثر شرکت ها وجود دارد و ارائه می دهند، اسم این تین کلاینت ها پت t710است که در ادامه این مقاله به معرفی مشخصات دقیق پردازنده این مدل از تین کلاینت می‌پردازیم.
پردازنده تین کلاینت پت t710:
این مدل از تین کلاینت شامل پردازنده بسیار قوی Intel Core i5-4200U است. خصوصیات Intel Core i5-4200U در تین کلاینت پت t710  به شرح زیر است:
1.     یک  ULV(Ultra Low Voltage) یا به بیان دیگر این پردازنده موجد در تین کلاینت شامل کم ترین مقدار ولتاژ فوق‌العاده است.
2.      این پردازنده در تین کلاینت شامل 2 هسته واقعی می‌باشد که در 2013 ارائه ‌شده است.
3.    معماری این پردازنده در تین کلاینت بر اساس ساختار Haswell و اندازه آن 22nm (نانومتر) است.
4.    بر طبق  Hyper-Threading 2 هسته موجود قابلیت اینکه 4 هسته موازی به منظور استفاده کردن بهترازCPU  را  تین کلاینت دارد.

5.   هر ییک ازهسته ها در پردازنده موجود در تین کلاینت با سرعت 1.6 GHz کار می‌کند که به طور کلی در شیوه Turbo Boost مقدار 2.6GHz را عرضه می‌دهند.

با زیرو کلاینت و مزایای آن آشنا شوید



تعریف زیرو کلاینت


در دنیایی پر از انتخاب دستگاه نهایی برای VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) ، مشتریان زیرو کلاینت مطمئنا به جای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه یا حتی تین کلاینت  از این موضوع استفاده نمی کنند.آیا دستگاه نهایی زیرو کلاینت است؟ نام آن("زیرو کلاینت") کمی عجیب و غریب است. یک دستگاه یا یک قطعه کوچک و قدرتمند سخت افزاری است که به کاهش هزینه ها، مصرف برق، فضا، سر و صدا، عدم امنیت و همچنین مزایای بیشتر ... در هنگام استفاده از یک محیط VDI. یک زیرو کلاینت دارای زمان بوت فوق العاده سریع، نیاز به تعمیر و نگهداری IT بسیار کم است و تقریبا به طور کامل OS-free (یا "Zero" OS) است.
در خالص ترین تعریف، یک زیرو کلاینت هیچ سیستم عامل (OS) ندارد و هیچ ذخیره سازی محلی به عنوان یک دستگاه پایه نهایی نیست. این بسیار متفاوت از یک محیط دسکتاپ محاسباتی سنتی است، برای مثال، رایانه های شخصی همه چیز را مستقیما بر روی دسکتاپ محلی ذخیره دارند. این حتی از یک تین کلاینت نیز متفاوت است، که تا حدودی از سیستم عامل داخلی و برخی از ذخیره سازی محلی برای سفارشی کردن برنامه های کاربر نهایی استفاده می کند. با زیرو کلاینت ها، تمام برنامه های دسکتاپ از یک سرور راه دور تهیه و مدیریت می شوند. یک پردازنده درون پردازنده طراحی شده است که تنها از یک پروتکل خاص مانند VMware PCoIP یا Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، مایکروسافت RDP، Parallels RAS و غیره استفاده کند.

سخت افزار زیرو کلاینت


همانطور که گفته شد، یک زیرو کلاینت یک قطعه نسبتا کوچک از سخت افزار است - سبک، آرام و کارآمد است که فضای بسیار زیادی را اشغال نمی کند. سیستم عامل، کاربر نهایی در یک سرور مرکزی را همراه با برنامه های کاربردی، میزبانی می کند، اما در زمان ورود به سیستم، تجربه کاربری دقیقا یکسان است. توجه: مهم است که متوجه شوید که زیرو کلاینت با تنظیمات بیشتر اغلب با حداقل درجه سیستم عامل و ذخیره سازی سفارشی نیستند، با این حال، هنوز هم کاربران نهایی با تجربه واقعی، نزدیکترین دسترسی به برنامه را ممکن  پذیرمی دانند.
آرایش یک سخت افزار زیرو کلاینت به این معنی است که یک زیرو کلاینت معمولی تقریبا کمتر از دو پوند است و به طور متوسط حدود هفت تا هشت اینچ و زیر دو اینچ گسترده است. به طور معمول، آنها دارای پردازنده دو هسته ای یا چهار هسته ای، پورت های DVI، DisplayPort یا HDMI، طیف وسیعی از پورت های USB، بی سیم و نصب VESA است. آنها معمولا عبارتند از Line Out، Mic In و از Multi-monitor set up پشتیبانی می کنند. زیرو کلاینت ها برای هر یک از Citrix، VMware، Parallels RAS یا RDP بهینه سازی شده اند و فقط با یک ارتقاء ساده سیستم عامل توانایی حل کردن هر راه حل را دارند.

مزایای زیرو کلاینت


همانطور که در بالا توضیح داده شد، زیرو کلاینت ها در خود هیچ قابلیت ذخیره سازی یا پردازش داخلی برای کاربر نهایی قرار ندادندهمه چیز در یک سرور از راه دور ذخیره می شود و توسط کارمندان IT به طور مرکزی مدیریت می شود. زمانهای بوت شدن سریع، هیچ گونه نگهداری یا دخالت از فناوری اطلاعات و قابلیتهای گرافیکی بالا فقط برخی از مزایای سرویس دهنده زیرو کلاینت ها هستند. شما همچنین دارای بالاترین سطح امنیتی با کمترین میزان مصرف انرژی می باشید. پایان دادن به گسترش ویروس های بالقوه و همچنین از ورودی های بد محافظت می کنند و بنابراین همه دسترسی ها، فایل ها و برنامه ها می توانند به "قفل کردن" برسند.
یک دستگاه زیرو کلاینت معمولا با سرعت (کمتر از 20 ثانیه) و با یک صفحه نمایش خاص VDI در یک محیط کاملا قفل شده راه اندازی می شود. اگرچه تکنولوژی VDI که مرتبط با طول عمر دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر می کند، و همچنین انعطاف پذیر تر می شود. همین طور زیرو کلاینت  هزینه کمتری مصرف می کند. کاربر نهایی زیرو کلاینت نیز زمان بوت بسیار سریع را دریافت می کند و هنگام ورود به سیستم، درخواست را روی صفحه نمایش ورودی VDI مشاهده می کند. در نهایت، گرافیک با رزولوشن بالا در بهترین نمایشگر ها ی زیرو کلاینت وجود دارد.

چرا مینی پی سی بخریم ؟


مینی پی سی گزینه ی بسیار خوبی هم برای مصرف خانگی و هم اداری می باشد و علاوه بر قدرتمند بودن سیستم،فضای کمی را می گیرد و هزینه ی نگهداری از آن نیز کم تر می باشد.

دلیل استفاده از مینی پی سی


اکثر کاربران هنگام خریداری پی سی بیشترین بودجه ی خود را درنظر گرفته  و بر اساس آن سیستمی قوی تهیه می کنند.اما همیشه بر طبق انتظارمان پیش نمی رود و رقم موردنظر بیش از تصورات ما می شود.کسانی که با نرم افزارهای سه بعدی کار می کنند و همینطور آن هایی که با بازی های کامپیوتری سروکار دارند،در فکر خرید بهترین سیستم می باشند.زیرا نیازمند گرافیک بالا و قدرت محاسباتی بیشتری هستند.برخی دیگر از کاربران از رایانه تنها برای کارهای روزمره و یا اداری استفاده می کنند و بخش زیادی ازسیستم قوی برای آن ها قابل استفاده نخواهد بود.شایان ذکر است که خرید سیستمی قوی برای کاربران معمولی قابل استفاده نخواهد بود و باید بودجه ای را صرف کنید که طبق نیاز شما باشد.استفاده از مینی پی سی و یا رایانه های کوچک از راه های موثری است که به کاربران کمک می کند.مینی پی سی را می توان در محیط های گوناگون استفاده کرد و از کاربردهای متفاوتش بهره مند شد.
مینی پی سی برای محیط های اداری نیز قابل استفاده است و سخت افزارش به اندازه ی کافی برای انجام کارهای اداری قدرتمند می باشد.مینی پی سی در مقایسه با رایانه های معمولی رومیزی قیمت کم تری دارد.قطعات جداگانه ی کامپیوتر با توجه به نوسانات قیمت به صرفه نیست.همخوانی قطعه های خریداری شده نیز بحثی دیگر است.همه ی این عوامل باعث می شود تا بر قیمت نهایی رایانه اضافه شود.از فواید خرید مینی پی سی کامل بودن آن است.مینی پی سی ها احتیاجی به این قطهات ندارند و خود به تنهایی کامل می باشند.مثلا اگر شرکتی بخواهد رایانه های جدید برای کاربران خریداری کند،بهترین گزینه مینی پی سی خواهد بود.
اکثر این رایانه ها در اندازه های کوچکی موجود می باشند و سایزی برابر با یک کتاب دارند.همین مسئله موجب می شود تا فضای کمتری اشغال کنند.وقتی کیس های بزرگ در محیط های اداری حذف شوند قاعدتا فضای بیشتری برای کاربران باقی می ماند.این مسئله به ویژه در محیط های شلوغ قابل لمس است.مصرف انرژی مینی پی سی بسیار کم تر از رایانه های دیگر است.هم چنین با مینی پی سی دیگر نیاز به استفاده از کابل ها و سیم های بلند نیست و به راحتی می توان آن را پشت مانیتور(به وسیله ی پایه ی مخصوص) وصل کرد و یا کنار میز قرار داد.
مینی پی سی ها برای مصارف خانگی نیز قابل استفاده می باشند.مثلا برای کاربران اتصال به اینترنت حائز اهمیت می باشد.اکثر این رایانه ها دارای درگاه های اتصال به اینترنت هستند واز سرعت خوبی برخوردار است.مینی پی سی همینطور از اتصال بدون سیم و از طریق وای فای نیز پشتیبانی می کند.کاربران به راحتی می توانند گوشی و یا تبلت خود را از این طریق به اینترنت وصل کنند.بیشتر این رایانه ها دارای درگاه های خروجی تصاویر با کیفیت بالا مثل HDMI می باشند که نقش سینما خانگی را ایفا می کنند.از ویژگی های دیگر مینی پی سی ظاهر خوب آن است.مینی پی سی خروجی صدای خیلی قدرتمندی ندارد اما در حد پخش کردن صدای 4،1 کاناله مناسب می باشد.

چطور بهترین مینی پی سی را انتخاب کنیم؟


شما باید پیش از خرید همه چیز را به دقت بررسی کرده و آگاهانه اقدام به خرید آن کنید.درنظر داشته باشید که پیش از کنار گذاشتن بودجه ی مورد نظر، نیازهای خود را به طور کامل بسنجید و خرید خود را بر طبق نیاز و بودجه ی خود انجام دهید.اگر کسی را سراغ دارید که در این زمینه سررشته دارد،می توانید از وی برای راهنمایی بیشتر مشورت بگیرید.همینطور می توانید تمامی مدل ها را در اینترنت سرچ کرده و آن ها را هم از نظر قیمت و هم مشخصات دیگر بررسی کنید.


کد N2166827

وبگردی