آفتاب

چهار تکواندوکار ایران همچنان در انتظار روادید انگلیس

چهار تکواندوکار ایران همچنان در انتظار روادید انگلیس

تهران - ایرنا - کارشکنی انگلیس و صادر نشدن روادید چهار تکواندوکار ایرانی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، همچنان هوگوپوشان ایران را در بلاتکلیفی قرار داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بیست و چهارمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان از روز چهارشنبه با حضور 975 هوگوپوش در شهر «منچستر» انگلیس آغاز می شود.
در حالی که تیم های زنان و مردان ایران برای حضور در این مسابقات راهی انگلیس شده اند، همچنان روادید چهار تکواندوکار تیم مردان ایران صادر نشده است.
آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی چهار تکواندوکار تیم ملی هستند که هنوز روادید سفر به انگلستان را دریافت نکرده اند. علی محمد بسحاق، آرش فرهادیان، سید محمد پولادگر و نماینده وزارت ورزش نیز تاکنون موفق به اخذ ویزا نشده اند.
«آرش فرهادیان» مدیر سازمان تیم های ملی در این خصوص به ایرنا گفت: با وجود تلاش فراوان و مذاکرات مختلف، متاسفانه هنوز جوابی به ما داده نشده است.
وی افزود: 2 مرتبه با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو، مسئولان فدراسیون کشور میزبان مکاتبه کرده و از وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز کمک خواسته ایم.
فرهادیان اظهار داشت: حتی رئیس فدراسیون تکواندوی ایران در این چند روز از هر طریقی که امکان داشت، پیگیر کار بازیکنان بود. واقعا عجیب است که در مسابقاتی به این سطح برای تیم ایران مشکل سازی می کنند.
وی گفت: شیطنت ها از سوی کشور انگلیس است و نباید با یک تیم ورزشی که عنوان دار جهان است چنین برخوردی صورت بگیرد. باید از طریق کمیته بین المللی المپیک با این مسائل برخورد شود.
مدیر سازمان تیم های ملی، گفت: دیروز و امروز سفارت انگلیس در ترکیه تعطیل بوده است و فردا وضعیت نهایی مشخص می شود.
وی در خصوص وضعبت «فریبرز عسکری» سرمربی تیم ملی ایران، توضیح داد: او روادید را دریافت کرد، اما با گروه اول راهی انگلیس نشد تا وضعیت بازیکنانش مشخص شود. منتظر نظر نهایی میزبان هستیم تا پس از مشخص شدن وضعیت این چهار بازیکن، عسکری راهی منچستر شود.
ورزشی**3783**2024
کد N2166089

وبگردی