آفتاب

کشف بقایای ۳۵ جسد در گورهای بی‌نشانِ مکزیک

کشف بقایای ۳۵ جسد در گورهای بی‌نشانِ مکزیک

دادستان کل کشور مکزیک روز گذشته (شنبه) از کشف مجموع بقایای اجساد ۳۵ نفر در سه قبر بی‌نام و نشان در ایالت "خالیسکو"ی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به گفته دادستان کل این کشور، بیشتر این اجساد در مزرعه‌ای در شهر "زاپوپان" ایالت "خالیسکو" کشف شده‌اند. بقایای ۲۷ جسد که به نظر می‌رسد صاحبانشان از داشتن آزادی محروم بوده‌اند در این مزرعه کشف شده و تاکنون هویت تنها دو نفر از آن‌ها مشخص شده است.

با توجه به این که کارشناسان هنوز در حال جست و جو در این مزرعه هستند، ممکن است اجساد بیشتری نیز در آن کشف شود.

بقایای هفت جسد دیگر در خانه‌ای در شهر "گوادالاخارا" و بقایای یک جسد دیگر در شهر "تلایومولکو د زونیگا" که هر دو در ایالت "خالیسکو" واقع شده‌اند، کشف شده است.

طی سال‌های اخیر مکزیک با توجه به فعالیت‌های کارتل‌های مواد مخدر در کشور و خشونت‌های رایج میان آن‌ها با میزان بالایی از جرم و جنایت روبرو شده است. طبق آمارهای رسمی بیش از ۳۱ هزار نفر در خشونت‌های به وقوع پیوسته در سال ۲۰۱۷ میلادی کشته شدند.

الجاندرو انکیناس، معاون وزیر کشور مکزیک در اوایل ماه فوریه از مفقود شدن ۴۰ هزار نفر در این کشور خبر داد و تعداد گورهای مخفیانه را ۱۱۰۰ قطعه و تعداد اجساد بی‌هویت در سردخانه‌ها را ۲۶ هزار نفر تخمین زد.
بنابر گزارش اسپوتنیک، خون‌ریزی‌ها و جرایم در مکزیک طی سال‌های اخیر با شروع جنگ‌ها و درگیری‌ها میان کارتل‌های مواد مخدر محلی مکزیک برای کنترل زیرساخت های موجود به ویژه ترانزیت کوکائین به ایالات متحده آمریکا تشدید شده است.


انتهای پیام




                           
کد N2166042

وبگردی