آفتاب

موسیقی آوازی محور موضوعی یک جشنواره شد/ تجلیل از چند مداح

موسیقی آوازی محور موضوعی یک جشنواره شد/ تجلیل از چند مداح

دومین نشست شورای سیاستگذاری و اتاق فکر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی در حالی برگزار شد که توجه به سطح کیفی گروه‌ها و هنرمندان شرکت کننده مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، دومین نشست شورای سیاستگذاری و اتاق فکر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

برگزاری یک جشنواره موسیقایی با هدف معنوی

محمدحسین اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این نشست ضمن ارائه گزارش مختصری از روند امور اجرایی، اهداف جشنواره را یادآور شد و گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا علیه السلام با رویکرد بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه حوزه فرهنگ منور رضوی و با هدف معرفی و ترویج فضائل و مناقب حضرت امام رضا علیه السلام با استفاده از ابزارهای هنری و در سطح کلان ارتقا سطح دانش معنوی مردم با ارزش‌های دینی و سیره زندگانی آن امام رئوف برگزار می‌شود که این مهم جز با برنامه ریزی های مدون و دقیق میسر نخواهد بود.

وی تشکیل اتاق‌های فکر را اصلی ترین مرکز تبادل اطلاعات و تصمیم گیری دانست و افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی برنامه‌های موضوعی جشنواره تحت عنوان اتاق فکر می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و بالقوه هنری و تأثیرگذاری آن در برگزاری هر چه بهتر جشنواره تعیین کننده باشد. البته در جشنواره چهارم موسیقی آوازی، محور جشنواره خواهد بود و ما باید با بهره گیری از محضر اساتید و اعضای شورای سیاستگذاری برنامه‌های اجرایی این جشنواره را حول این محور تعریف کنیم.

اسماعیلی گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی با چهار دوره برگزاری اکنون به بلوغ رسیده است لذا می‌تواند پایه گذاریک جریان مثبت در موسیقی آئینی کشور باشد. از طرفی سنوات موفق برگزاری آن مورد توجه و نگاه ویژه بنیاد بینالمللی امام رضا (ع) قرار گرفته است، از این حیث برگزاری و نیل به اهداف بزرگ این جشنواره بسیار مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته با عنایت به مهلت مقرر شده در متن فراخوان تمامی امور اجرایی و توجه به بخش‌های مختلف اعم از بخش‌های رقابتی، ملل، اختتامیه و تقویم اجرایی باید با نهایت دقت و در زمان مقرر انجام پذیرد.

مذاکره با چند هنرمند خارجی و قدردانی از چند مداح

احمد صدری دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه تأکید کرد: بخش کیفی این جشنواره فراتر از جشنواره‌های گذشته مورد توجه است. به همین منظور باید از حداکثر امکانات و با رعایت صرفه جویی و مدیریت هزینه‌ها و همچنین شناسایی هنرمندان واجد شرایط از بهترین و با کیفیت ترین کارها و اجراها در مقیاس کمتر استفاده شود. در این دوره از جشنواره تمامی شرکت کنندگان می‌بایست از طریق ثبت نام در سامانه و تکمیل فرم درخواست و اقدام کنند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است گروه‌های هنری پس از تأیید و اخذ مجوز ورود به جشنواره در قالب گروه‌های مختلف و در ۲ روز در سطح استان تهران و شهرستان‌های تابعه به اجرای موسیقی بپردازند. در بخش ملل هم کارهای خوبی صورت گرفته است و در مرحله مذاکره با هنرمندان چند کشور خارجی هستیم. همچنین در بخش تجلیل‌های این جشنواره قصد داریم از هنرمندانی که در حوزه خوانندگی، مداحی و آهنگسازی فعالیت چشمگیری داشته اند، تجلیل کنیم.

شهرام صارمی، مهیار شادروان، قاسم رفعتی و هوشنگ جاوید نیز نظرات و پیشنهادات تخصصی خود را در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره ارائه کردند و خواستار توجه جدی به افزایش سطح کیفی جشنواره شدند.

چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی در قالب هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

کد N2164966

وبگردی