آفتاب

احتمال وقوع تگرگ و سیلاب در دره‌ها و مناطق کوهستانی کشور

احتمال وقوع تگرگ و سیلاب در دره‌ها و مناطق کوهستانی کشور

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا دوشنبه (23 اردیبهشت) بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و احتمال وقوع تگرگ و سیلاب در دره‌ها و مناطق کوهستانی برخی از نقاط کشور وجود دارد.

فریبا گودرزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز (21 اردیبهشت) رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، ارتفاعات گلستان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: فردا بارش‌های پراکنده در نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و دامنه‌های البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است، بعدازظهر یکشنبه استان‌های یزد و کرمان این شرایط را دارند.
گودرزی ادامه داد: دوشنبه بارش‌ها به نسبت یکشنبه کمی تقویت می‌شود و در دامنه‌های البرز مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، دامنه‌های زاگرس مرکزی در ارتفاعات مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، زاگرس جنوبی در کرمان، شمال هرمزگان و استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.
وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق سمنان، مرکزی، کرمان، شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل خواهد بود، فردا شدت بارش‌ها در شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نواحی مرکزی و جنوبی کرمان پیش‌بینی شده که با توجه به افزایش ناپایداری جو احتمال وقوع تگرگ در مناطق کوهستانی و سیلابی شدن دره‌ها در این مناطق وجود دارد.
وی تأکید کرد: ازاین‌رو توصیه می‌کنیم تا افراد احتیاط لازم در عبور و مرور از این مناطق را داشته باشند و از توقف در این نقاط خودداری کنند.
گودرزی در ادامه به وزش بادهای شدید در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و گفت: یکشنبه و دوشنبه وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان موجب بروز گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، همچنین به علت وزش بادهای شدید نیمه مرکزی و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز در این دو روز مواج و توفانی است ازاین‌رو توصیه می‌شود شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و صیادان احتیاط لازم را داشته باشند.

*** تهران دوشنبه‌شب بارانی می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که فردا نیز همین شرایط ادامه دارد اما دوشنبه‌شب بارش پراکنده باران رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز تهران 16 درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به 27 درجه خواهد رسید که از فردا یک تا دو درجه گرم‌تر می‌شود.
گودرزی گفت: همدان با دمای دو درجه بالای صفر و اهواز با 38 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014** 1055
کد N2164672

وبگردی