آفتاب

دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد

دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد

دبیر انجمن برنج کشور گفت: در هفته‌های اخیر بارها نسبت به تخلفاتی که در بازار برنج در حال رخ دادن است به سازمان‌های ناظر هشدار داده‌ایم، اما تا امروز هیچ واکنش موثری از آن‌ها دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه محصولی که اکنون به بازار عرضه می‌شود، مربوط به سال97 است،‌ اظهار کرد: هر ساله در استان‌های شمالی با آغاز فصل برداشت در مردادماه قیمت برنج کاهش و با پایان یافتن آن به تدریج تا فصل برداشت بعدی، روند افزایشی به خود می‌گرفت.

وی ادامه داد: روند افزایش قیمت برنج در استان‌های مبدا تولید آن چنان کند بود که معمولا تفاوت زیادی بین نرخ برنج در این استان‌ها و شهرهای بزرگ مصرف کننده مانند تهران مشاهد می‌شد.

علیزاده شایق با تاکید بر اینکه در یک هفته پیش، قیمت برنج در استان‌های شمالی تا 35 درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش نرخ در استان‌های شمالی در حالی است که برنج موجود در انبارها با قیمت نازل در فصل برداشت از کشاورزان خریداری شده است.

وی بهانه دلالان برای افزایش قیمت برنج را افزایش قیمت سایر کالاهای مصرفی و هزینه تولید در سالجاری عنوان کرد.

به گفته علیزاده شایق، هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج در مبدا تولید وجود ندارد چراکه محصولی که در سال 97 تولید شده باید با نرخ همان سال به فروش برسد.

دبیر انجمن برنج کشور همچنین از رواج تخلفی جدید در عرضه برنج‌های داخلی خبر داد و گفت: در گذشته گاهی شاهد اختلاط برنج‌های درجه یک با  2 تا 3 درصدی خرده برنج‌های رقم پر محصول یا برنج‌های خارجی بوده‌ایم، اما اکنون برخی برای سودجویی بیشتر اقدام به اختلاط 7 تا 8 درصدی برنج‌های کم کیفیت با برنج‌های درجه می‌کنند که تنها در هنگام پخت قابل تشخیص است.

علیزاده شایق در پایان گفت: در هفته‌های اخیر بارها نسبت به تخلفاتی که در بازار برنج در حال رخ دادن است به سازمان‌های ناظر هشدار داده‌ایم، اما تا امروز هیچ واکنش موثری از آن‌ها دیده نشده است.

کد N2164204

وبگردی