آفتاب

فینال عجیب در لیگ قهرمانان بعد از پنج سال؛ بدون مسی و رونالدو

فینال عجیب در لیگ قهرمانان بعد از پنج سال؛  بدون مسی و رونالدو

برای نخستین بار بعد از سال 2013 در فینال لیگ قهرمانان اروپا نه خبری از لیونل مسی هست و نه کریستیانو رونالدو.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارسلونای مسی با شکستی تحقیرآمیز در آنفیلد از رسیدن به فینال باز ماند و یوونتوس هم یک مرحله قبل باخت بدی در خانه مقابل آژاکس متحمل شد. از سال 2013 همواره یکی از دو فوق‌ستاره دهه اخیر فوتبال یعنی مسی و رونالدو در فینال حاضر بودند که سهم دومی چهار قهرمانی و سهم مسی یک قهرمانی بود. مسی البته در این بازی تلاش زیادی کرد. او هر هشت شوت تیمش به سمت دروازه میزبان را ساخت یا زد اما بارسلونا چهارمین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که در مراحل حذفی بعد از برد با اختلاف سه گل در بازی رفت، حذف شده‌اند.

آخرین بار که هیچ یک از رونالدو و مسی در فینال نبودند در سال 2013 بود که بایرن‌مونیخ و بوروسیادورتموند در تنها فینال تمام آلمانی در ویمبلی رودرروی هم قرار گرفتند و تیم بایرن با مربیگری یوپ هاینکس، بوروسیادورتموند را که یورگن کلوپ، مربی فعلی لیورپول را روی نیمکت داشت، 2 بر یک شکست داد.

بارسلونا که فصل قبل هم در مرحله یک‌چهارم ‌نهایی بعد از پیروزی 4 بر یک مقابل رم در بازی رفت با سه گل در پایتخت ایتالیا شکست خورده و حذف شده بود، سنگین‌ترین شکست خود مقابل حریفی از انگلیس را متحمل شد و نخستین تیمی شد که دو فصل پیاپی با برتری سه گله در بازی رفت از دور رقابت‌ها حذف می‌شود.

تیم ارنستو والورده تنها می‌تواند با اتکا به قهرمانی لالیگا و رسیدن به فینال جام حذفی اسپانیا خود را دلداری دهد اما در فصلی که بسیاری از غول‌های اروپایی حذف شده بودند، فرصت رسیدن به فینال از دست رفت و باید حداقل یک فصل دیگر منتظر بمانند.

لیورپول هم برای نهمین بار به فینال جام باشگاه‌ها/ لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ تنها رئال مادرید با 16 فینال، میلان با 11 فینال و بایرن‌مونیخ با 10 فینال آمار بهتری دارند. لیورپول نخستین تیم انگلیسی بعد از منچستریونایتد سال‌های 2009 و 2008 است که دو سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد. دیووک اوریگی نخستین گل‌هایش را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. او پنجاهمین بازیکن لیورپول است که در این رقابت‌ها گل می‌زند.

کد N2164091

وبگردی