آفتاب

وزیر کشتیرانی پاکستان: مخالف تحریم های ضدایرانی آمریکا هستیم

وزیر کشتیرانی پاکستان: مخالف تحریم های ضدایرانی آمریکا هستیم

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور کشتیرانی پاکستان که اوایل ماه جاری به همراه 'عمران خان' نخست وزیر این کشور سفر رسمی به ایران انجام داده بود، تاکید کرد: ما مخالفت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستیم.

«سید علی حیدر زیدی» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: ایران به رغم تحریم های یکجانبه در تمامی بخش ها پیشرفت کرده است.
وی افزود: اکنون بسیاری از کشورهای جهان تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه تهران را رد کرده اند و ما نیز مخالف این تحریم ها هستیم.
علی زیدی گفت: پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت ها فوق العاده است، سطح سواد در جامعه ایران 95 درصد است که نشان دهنده حرکت ایرانیان در مسیر درست است.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران و مذاکرات دو کشور برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری، گفت: پاکستان در حال نهایی سازی طرح کشتیرانی از کراچی به بندرعباس از مسیر بندر گوادر است که هدف آن تسهیل در رفت و آمد زائران پاکستانی به ایران است.
وزیر امور کشتیرانی پاکستان گفت: طرف ایرانی نیز آماده ارائه خدمات در این خصوص است، با این حال کار بر روی برخی از مسائل مربوط به حوزه امنیت ادامه دارد که ما به زودی آن را حل و فصل خواهیم کرد.
علی زیدی ماه گذشته و پیش از سفر به ایران در حضور نمایندگان مجلس ملی پاکستان گفته بود که مراحل رسمی و اداری راه اندازی خط کشتیرانی از مبداء کراچی و گوادر به مقصد بندرعباس در حال انجام است.
وی افزود: وزارت کشتیرانی پاکستان در حال کسب مجوزهای لازم از جمله استعلام امنیتی است و در نظر دارد برای رفت و آمد زائران پاکستانی کشتی های بزرگ مسافری خریداری کند.
سفیر پاکستان در ایران پیشتر اعلام کرده بود: سالانه حدود 700 هزار زائر پاکستانی برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می کنند.
خانم «رفعت مسعود» گفت: دولت های پاکستان و ایران برای ارتقای تسهیلات زائران و مسافرانی که از طریق زمینی و هوایی به مشهد سفر می کنند، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
هر سال هزاران نفر شهروندان پاکستانی به صورت زائر از مناطق مختلف این کشور به ایران و از آنجا به عتبات عالیات در عراق سفر می کنند و این زائران و تعاملات تجاری و فرهنگی دو کشور نیز ظرفیت و لزوم راه اندازی خط دریایی ایران و پاکستان را دو چندان کرده است.
آساق*274**1651
کد N2163828

وبگردی