آفتاب
در نشست معاون وزیر تعاون با سفیر ساحل عاج مطرح شد؛

آمادگی صادرات خدمات فنی‌ومهندسی و دانش بنیان ایران به ساحل عاج

آمادگی صادرات خدمات فنی‌ومهندسی و دانش بنیان ایران به ساحل عاج

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با سفیر و هیأت اقتصادی ساحل عاج از آمادگی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش بنیان به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک هیأت اقتصادی ساحل عاج با حضور سفیر این کشور در ایران و مدیر عامل و اعضا اتحادیه اعتباری تعاونی‌های ساحل عاج (کوپک) در ساختمان شماره ۲ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

محمد کبیری معاون امور تعاون وزیر کار در ابتدای این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود جهت همکاری میان دو کشور، تفاهم‌نامه های اقتصادی خوبی بین ایران و ساحل عاج وجود دارد که برای گسترش همکاری‌ها به ویژه در بخش‌های تعاونی و خصوصی باید آنها را توسعه داد.

کبیری با اشاره به ارزش صادرات جمهوری اسلامی ایران به ساحل عاج که رقمی معادل ۱۲ میلیون دلار بود، گفت: سطح صادرات خوبی بین دو کشور در حال انجام است. این مهم نشان دهنده تلاش و علاقه دو طرف برای گسترش روابط بوده به همین دلیل تمایل داریم با توجه به نیازهای کشور ساحل عاج به سمت صادرات خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان حرکت کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده از طرف هیأت ساحل عاجی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت انجام امور آموزشی و خدماتی در ساحل عاج اعلام کرد و گفت: با استفاده از کمیسیون مشترک بین دو کشور و همچنین وجود خط اعتباری می‌توان درباره ادامه روند همکاری‌های مورد علاقه طرفین به گفتگوهای بیشتری پرداخت تا منجر به تسهیل روابط فعالان اقتصادی و تعاونی‌های طرفین شود.

کبیری افزود: برای تهیه تفاهم نامه‌های دو یا سه جانبه میان بخش‌های تعاونی و خصوصی دو کشور و همچنین سرمایه گذاری در پروژه‌های مشترک آمادگی داریم و معتقدیم امکان اعزام کارشناس، مربی و همچنین حضور جوانان ساحل عاجی جهت آموزش در موضوعات مختلف در ایران فراهم است.

کبیری در پایان با بیان این که ما از انتقال و اشتراک تجربیات موفق به ویژه تجربیات کوپک در ۴۳ سال گذشته استقبال می‌کنیم، گفت: می‌توان درباره طرح‌های ایجاد اشتغال پایدار منطقه‌ای به تبادل تجربیات و دستاوردها پرداخت.

بر اساس این گزارش، طی جلساتی که پیش از این میان هیأت اقتصادی ساحل عاج و جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول میز مشترک انتخاب شده بود.

کد N2163447

وبگردی