آفتاب

اوضاع مبهم منچستریونایتد؛ مقصر کیست؟

اوضاع مبهم منچستریونایتد؛ مقصر کیست؟

​واکنش‌های تند به تساوی یک بر یک منچستریونایتد مقابل هادرسفیلد قابل پیش‌بینی بود. زمانی که پای اهداف بسیار مهمی در میان است و آن ‌وقت چنین بد بازی می‌کنید و مقابل تیمی امتیاز از دست می‌دهید که یک ماه پیش سقوطش قطعی شده و در 24 بازی قبلی 22 شکست را تجربه کرده، قطعا مشکل بزرگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دو امتیازی که یونایتد از دست داد باعث شد آنها لیگ قهرمانان فصل بعد را از دست بدهند. به این ترتیب از دستمزد اکثر بازیکنان تیم 25 درصد کسر خواهد شد. اد وودوارد به دلیل نحوه مدیریت باشگاه یونایتد با انتقادات فراوانی روبه‌رو است اما باید او را به دلیل این بند کسر از دستمزد در صورت ناکامی در صعود به لیگ قهرمانان ستود. این بند هم به نحوی باعث تشویق بازیکنان به بازی بهتر می‌شود – که البته در این فصل جواب نداد – و هم اینکه کسری درآمد باشگاه را جبران می‌کند. اگر یونایتد به لیگ قهرمانان می‌رسید 50 تا 100 میلیون پوند دریافت می‌کرد. حالا این کسر از قرارداد حدود 50 میلیون پوند صرفه‌جویی برای یونایتد به همراه دارد و آنها می‌توانند در تابستان همچنان به دنبال اهداف خود بروند.

برخی بازیکنان یونایتد در حد این باشگاه نیستند و از یونایتد جدا خواهند شد. اوله گونار سولشر، مربی تیم هم پس از بازی گفت: «این احتمال وجود دارد که شما برخی بازیکنان را برای آخرین بار با پیراهن تیم دیده باشید.»

اما این منطق مقصر دانستن بازیکنان دچار مشکل است، چرا که همین گروه از بازیکنان فصل پیش با ژوزه مورینیو در لیگ دوم شدند. این یعنی یا مورینیو نابغه‌ای است که فراتر از توان تیم نتیجه گرفته، یا اینکه تیم را مقصر همه چیز دانستن بی‌انصافی است اما مورینیو لبخند نمی‌زد، در حالی که سولشر با مثبت‌گرایی و ستایش تاریخ باشگاه، کاری کرد که تیم در 11 بازی نخست او، 10 برد و یک تساوی کسب کند.

اما این نظریه هم مشکل دارد. سولشر در 11 بازی اخیر خود تنها دو برد کسب کرده و پس از شکست دو بر صفر مقابل آرسنال در دو ماه پیش، تیم او دیگر نمایش خوبی نداشته است. سولشر در 28 بازی، حتی با وجود شروع درخشانی که داشت، 16 برد، چهار تساوی و هشت شکست کسب کرده است. این یعنی آمار او کمی بهتر از 28 بازی آخر مورینیو است که در آن 11 برد، هشت تساوی و نه شکست به دست آمد.

یونایتد به دلایلی که تنها خودشان می‌دانند، با سولشر تا سال 2022 قرارداد امضا کرد و صبر نکرد که فصل به پایان برسد تا به سوالات مهمی پاسخ داده شود؛ این پرسش‌ها که آیا یونایتد در مسیر صحیح گام برمی‌دارد؟ آیا سولشر باعث هویت یافتن تیم می‌شود؟ آیا او می‌تواند تیم را به سطح بعدی برساند؟

اینکه آنها چرا با عجله قراردادی با این مدت با سولشر امضا کردند مشخص نیست. منچستریونایتد مرتبا تغییر سیستم و بازیکن می‌دهد و انگار سولشر دارد با آزمون و خطا کار را پیش می‌برد. سولشر شاید در فصل بعد اوضاع را برگرداند اما این حس وجود دارد که سولشر راه حلی کوتاه‌مدت برای شادی هواداران بوده است و زمانی که سرزنش بازیکنان تمام شد، نوبت به انتقاد از وودوارد، مورینیو، خانواده گلیزر و افراد مسوول دیگر می‌رسد.

منبع: ESPN

کد N2163339

وبگردی