آفتاب

رسانه های ترک: ایران اجرای برخی از تعهدات برجام را متوقف می کند

رسانه های ترک: ایران اجرای برخی از تعهدات برجام را متوقف می کند

تهران-ایرنا-رسانه های ترکیه، اظهارات حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در نشست امروز /چهارشنبه/ هیات وزیران بازتاب داده و گزارش کردند: ایران اجرای برخی از تعهدات خود در قبال برجام را از امروز متوقف می کند.

به گزارش ایرنا، رسانه های ترکیه در خبری فوری اعلام کردند که دولت ایران به سفارتخانه های انگلیس ، فرانسه، آلمان، چین و روسیه اطلاع داده است که اجرای برخی از بندهای برجام را به مدت 60 روز متوقف خواهد کرد.
پایگاه خبری اینترنتی ˈسون دقیقهˈ ترکیه اعلام کرد که رییس جمهوری اسلامی ایران از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبر داده و گفته است که اگر آنها در این مدت به جبران نپردازند دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.
خبرگزاری آناتولی نیز در خبری به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نوشت: تهران از امروز فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف می کند و به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت می دهد تا تعهدات خود را انجام دهند.
شبکه تی ار تی ترک نیز در گزارشی به نقل از حسن روحانی به توقف برخی از تعهدات برجام توسط ایران اشاره و اعلام کرد که اگر این اقدام تهران را بهانه ای برای حضور پرونده ایران در شورای امنیت قرار دهند با اقدام فوری ایران روبرو خواهند شد.
پایگاه خبری ترک نیز در خبری فوری نوشت که ایران به کشورهای عضو توافقنامه برجام اعلام کرده است که در صورت عدم پایبندی به بندهای توافق هسته ای ' فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین ' را متوقف می کند.
روزنامه «استار» ترکیه نیز به نقل از رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که اگر کشورهای عضو از منافع ایران در توافق هسته ای محافظت نکنند سطح اورانیوم غنی شده را افزایش خواهد داد و فعالیت های هسته ای را از سر می گیرد.
روزنامه ملی گازته ترکیه نیز در گزارشی اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، با هشدار به کشورهای خارجی گفت: 'اگر منافع موافقتنامه هسته ای در عرض دو ماه حفاظت نشده باشد، ما سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش خواهیم داد.'
شبکه خبری دولتی ترکیه (تی آر تی ) نیز در گزارشی، استراتژی هسته ای ایران را افزایش سطح اورانیوم غنی شده اعلام کرد و نوشت که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد اگر آنها از منافع ایران در توافق هسته ای محافظت نکنند، سطح اورانیوم غنی شده خود را در 60 روز افزایش خواهند داد.
پایگاه خبری خبرهفت نیز گزارش داد که ایران به سفیران انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه اطلاع داده است که تصمیم به توقف اجرای «تعهدات خاص» در چارچوب توافقنامه هسته ای سال 2015 دارد.
به گزارش ایرنا، پیش از آغاز سخنان رییس جمهوری در هیات وزیران، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران به آنها تسلیم شد.
خاورم**1211**1586
کد N2162995

وبگردی