آفتاب
واکنش اروپا به اقدام برجامی ایران؛

فرانسه خواستار بقای برجام است

فرانسه خواستار بقای برجام است

تهران - ایرنا - وزیر دفاع فرانسه در واکنش به اقدام متقابل ایران در زمینه خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت : پاریس خواستار بقای توافق هسته ای ایران است.

به گزارش ایرنا، 'فلورانس پارلی'روز چهارشنبه درگفت و گو با شبکه تلویزیونی بی اف ام تی با بیان اینکه چیزی بدتر از خروج ایران از این توافق وجود ندارد، به نقل از مقامات فرانسه یاد آور شد، در صورتی که تهران قصد خروج از برجام را داشته باشد امکان بازگشت مجدد تحریم های اروپایی خواهد بود.
وی به عزم اروپا برای حفظ برجام اشاره کرد و گفت که فرانسه، انگلیس و آلمان، امضا کنندگان اروپایی این توافق، همه تلاش خود را برای زنده نگه داشتن آن برای کمک به اقتصاد ایران با وجود تحریم های شدید ایالات متحده انجام می دهند.
پارلی گفت:'این(بازگشت تحریم ها)احتمالا یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. امروز تحریمی از سوی اروپا وجود ندارد چرا که ایران تاکنون همیشه به تعهدات خود عمل کرده است.
رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در واکنش به اقدام امریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده وآب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد وگفت:اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان 60روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.
پیش ازآغاز سخنان رییس جمهوری، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه امروز به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد.
همچنین شورای عالی امنیت ملی امروز در بیانیه ای خطاب به کشورهای برجام اعلام کرد: ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
تکمیل می شود..
اروپام**6984**
کد N2162962

وبگردی