آفتاب
از نگاه نیچر؛

برترین تصاویر علمی ماه منتشر شد/ برج‌های زیر دریا و حیات مریخی

برترین تصاویر علمی ماه منتشر شد/ برج‌های زیر دریا و حیات مریخی

نشریه نیچر تصاویر علمی برتر آوریل ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. در میان عکس ها، نخستین تصویر از سیاهچاله، پروژه شبیه سازی مقر مریخ در چین و معترضان به تغییرات آب وهوایی دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیچر، نشریه نیچر جالب‌ترین تصاویر ثبت شده در ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده است. در میان این تصاویر، عکس از سیاهچاله، پروژه شبیه سازی مریخ در چین و غیره دیده می‌شوند.

نخستین تصویر از سیاهچاله

در ۱۰ آوریل محققان سازمان فضایی اروپا اعلام کردند طی پروژه افق رویداد از سیاهچاله M۸۷ در فاصله ۵۵ میلیون سال نوری از زمین تصویری ثبت کرده‌اند. این نخستین بار است که انسان به طور مستقیم تصویری از یک سیاهچاله ثبت می‌کند.

برج‌های زیر دریا

یک گروه تحقیقاتی در Schmidt Ocean Institute در کالیفرنیا برج‌هایی از مواد معدنی را در آب‌های خلیج این ایالت رصد کرده است. ارتفاع این برج‌ها به ۲۳ متر می‌رسد.

تصویر هوایی از اسب‌های آبی 

عکاس یک تصویر هوایی از گروهی اسب آبی ثبت کرده است. این تصویر برنده مسابقه ۲۰۱۸ SkyPixel Aerial Photo & Video در شاخه طبیعت شده است. مارتین سانچز عکس را ثبت کرده است.

حیات در مریخ

در این تصویر به نظر می‌رسد یک فضانورد در میان صحرا و نزدیک یک ایستگاه در مریخ است. اما در حقیقت این تصویر مربوط به پروژه شبیه سازی مقر مریخ در صحرای گوبی در چین است.

تصویر آماتور از ابر بزرگ ماژلانیک

این تصویر خارق العاده به ابر بزرگ ماژلانیک تعلق دارد. ابر بزرگ ماژلانیک در حقیقت یک کهکشان است که دور راه شیری مدار می‌زند. گروهی از ۵ ستاره شناس آماتور اهل فرانسه این تصویر را ثبت کرده‌اند.

صخره‌های مرجانی

تصاویر ماهواره‌ای هاله‌هایی از شن و ماسه اطراف صخره‌های مرجانی در دریای سرخ را نشان می‌دهند. این هاله در نتیجه ماهی‌هایی به وجود می آیند که در مرجان‌ها زندگی می‌کنند و از گیاهان و مهره داران کف دریا تغذیه می‌کنند.

اعتراض به تغییرات آب و هوایی

در این تصویر یک افسر پلیس سعی دارد دست‌های یک معترض به تغییرات آب و هوایی را آزاد کند. این طرفدار محیط زیست دست‌های خود را به پنجره قطاری در ایستگاه لندن چسبانده بود. هدف این معترضان تشویق دولت به اقداماتی جدی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

کد N2162590

وبگردی