آفتاب

معاون میراث فرهنگی: 70 درصد سرمایه گذاری گردشگری هتل سازی است

معاون میراث فرهنگی: 70 درصد سرمایه گذاری گردشگری هتل سازی است

سمنان- ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه 2 هزار و 200 طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در حال اجرا است، گفت: 70 درصد این طرح ها در حوزه ساخت هتل و هتل آپارتمان ها است.

ولی تیموری شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست آیین تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی 98 استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حرکت به سمت توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری بازتابی از تقاضای بخش سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، بیان کرد: جنبه اقتصادی سرمایه گذاری در بخش احداث هتل ها و هتل آپارتمان ها با توجه به رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور، سبب افزایش تقاضا شده است.
تیموری با بیان اینکه ورود گردشگر 16.75 درصد در نوروز 98 افزایش داشت، تصریح کرد: کاهش 32 درصدی گردشگر خروجی در این روزها از یک حیث سبب کاهش خروج ارز و افزایش توازن مثبت تبادل گردشگر با دیگر کشورها می شود.

** مشکل بانکی اقامتگاه های بوم گردی روستاها
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: افزایش همکاری بانک ها از نظر قبول وثیقه برای سرمایه گذاران محلی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک ضروری است.
تیموری خاطرنشان کرد: اقامتگاه های بومگردی خلاء های موجود از نظر زیرساخت های اقامتی، به ویژه در مناطقی که امکان احداث هتل و هتل آپارتمان با سرمایه گذاری کلان صرفه اقتصادی ندارد را پوشش می دهد.
وی با اشاره به جذابیت اقامتگاه های بوم گردی برای گردشگران، اضافه کرد: این مکان ها فرصت معرفی آداب و سنت های مناطق مختلف به مسافران و گردشگران را فراهم می سازد.

** ضوابط استانداردسازی اقامتگاه های بومگردی تا پایان بهار
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های اقامتی از طریق راه دسترسی آسان یکی از اهداف این سازمان است، افزود: تاثیر محقق شدن فعالیت های توسعه گردشگری در زندگی اقشار روستایی و شهرهای کوچک مشهود است.
وی گفت: احداث 2 هزار اقامتگاه بومگردی در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار است و تاکنون یک هزار و 600 اقامتگاه احداث شده است.
تیموری ابراز داشت: به منظور ارتقای خدمات کیفی در گردشگری، آموزش های لازم به فعالان این بخش ارائه می شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: استانداردسازی و درجه بندی اقامتگاه های بومگردی به عنوان یک اولویت در دستور کار این سازمان است و ضوابط آن با همکاری دستگاه های مرتبط تا پایان بهار امسال اعلام می شود.
9891/6103
کد N2161494

وبگردی