آفتاب

پیکر شهید مدافع حرم در دماوند تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر شهید مدافع حرم در دماوند تشییع و به خاک سپرده شد

تهران- ایرنا- پیکر مطهر شهید «غلام رسولی» از شهدای مدافع حرم طی آیینی در روستای آیینه ورزان از توابع شهرستان دماوند تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که مسئولان، خانواده های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و جمعی از اتباع افغانستانی مقیم این شهرستان حضور داشتند، پیکر مطهر شهید مدافع حرم شهرستان از محل امامزاده عبدالله روستای آیینه ورزان به سوی گلزار شهدای این روستا تشییع و به خاک سپرده شد.
براساس این گزارش شهید رسولی از اتباع افغانستانی و رزمندگان لشکر فاطمیون بود که در مبارزه با تروریست های تکفیری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
قاسم ملیحی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: بصیرت شهید رسولی با وجود سن کم، مثال زدنی است و این شهید بزرگوار در راه دفاع از حق و حقیقت به درجه رفیع شهادت نائل شد.
وی ادامه داد: این شهید والا مقام متولد 21 خرداد ماه 68 بوده و در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 95 به درجه شهادت رسید بود که طی این سه سال مفقودالاثر بوده و امروز تشییع و به خاک سپرده شد.
ملیحی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند تاکنون میزبان 32 شهید مدافع حرم بوده است که در مناطقی همچون دماوند، آبسرد، کیلان و آیینه ورزان دفن می باشند، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) نشان از توسعه و ترویج ارزش های اسلامی در بین آحاد جامعه است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است.
این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246//1348
کد N2161321

وبگردی