آفتاب
رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت خبر داد؛

پذیرش ۶۴ درصد بیماران در بیمارستان های وزارت بهداشت

پذیرش ۶۴ درصد بیماران در بیمارستان های وزارت بهداشت

رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت، گفت: ۶۲۴ بیمارستان، زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و حدود ۶۹ درصد تخت‌های بستری نیز در این مراکز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کلانتری، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در خصوص توزیع نیروی انسانی متخصص و کارنامه عملکردی بیمارستان‌های کشور در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: وزارت بهداشت موظف است، ۳۰ درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته‌های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها و در چارچوب نظام سطح بندی، پذیرش کند.

وی در خصوص تعهدات اخذ شده برای مشمولان خدمت، افزود: تعهد اخذ شده از مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد، سه برابر مدت تحصیل است و قابلیت خرید و جابه جایی ندارد.

کلانتری گفت: ۱۰۰۲ بیمارستان در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، ۶۲۴ بیمارستان، زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و حدود ۶۹ درصد تخت‌های بستری نیز در این مراکز قرار دارد.

رئیس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۵ درصد تخت‌های بیمارستانی کشور، درمانی و ۲۵ درصد آموزشی هستند، تصریح کرد: سرانه کل تخت فعال در کشور ۱.۷ است. همچنین، از نظر وضعیت بیمار پذیری در بیمارستان‌های کشور، ۶۴.۲۲ درصد در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرش می‌شوند.

کد N2160380

وبگردی