آفتاب
در صحن علنی؛

کلیات طرح حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی در مجلس تصویب شد

کلیات طرح حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی در مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس کلیات طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی_فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی - فرهنگی را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی - فرهنگی را با ۱۳۸ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس به عنوان موافق این طرح، گفت: لازم است تمدن ایرانی و اسلامی حفظ شود که در این زمینه بناهای مذهبی و تاریخی نیازمند حراست و حفاظت هستند.

وی ادامه داد: قوانین موجود پاسخگوی این مسئله نیست اما این طرح، سازمان میراث فرهنگی را با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی مکلف به ارتقای کیفی ساکنین بافت‌های تاریخی کرده است.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس نیز با تأکید بر اهمیت این طرح برای توانمندسازی مالکان که توانایی مرمت بافت‌های تاریخی تحت پوشش خود را ندارند، گفت: در این طرح سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها برای حفاظت و مرمت بافت‌های تاریخی هماهنگ شده‌اند.

وکلای ملت در ادامه جلسه وارد بررسی جزئیات این طرح شدند.

کد N2159565

وبگردی