آفتاب
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ایلنا خبر داد:

اصلاح قوانین برای ضربه‌زدن به بنیان‌‌های اقتصادی قاچاقچیان

اصلاح قوانین برای ضربه‌زدن به بنیان‌‌های اقتصادی قاچاقچیان

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره توقیف و ضبط اموال قاچاقچیان مواد مخدر گفت: برای اینکه بتوانیم به بنیان‌های اقتصادی و مالی قاچاقچیان ضربه بزنیم تلاش می‌کنیم تا قوانین را اصلاح و به روز کنیم.

سردار اسکندر مومنی (دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اموال ضبط شده قاچاقچیان مواد مخدر و نگهداری آنها گفت: راهکارهایی در این زمینه پیش بینی کردیم، همچنین دستورالعمل‌ها به روز شده است و تلاش می‌کنیم تا اهتمام لازم در توقیف و نگهداری این اموال ضبط شده لحاظ شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر اصلاح و روزآمدی قوانین و مقررات است، گفت: برای ایجاد بازدارندگی بیشتر قوانین باید به روز شوند.

او خاطرنشان کرد: معتقدم برای ایجاد بازدارندگی و ضربه‌زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان قوانین و مقررات باید روزآمد شوند. مقدمات این کار فراهم شده و در جلساتی در خصوص به روز شدن قوانین با مراجع مربوطه و قانون‌گذار صحبت‌هایی انجام شده است، امیدوارم در چند ماه آینده به نتیجه برسیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره معتادان متجاهر منع پذیرش شده گفت: مقرر شد آن دسته از معتادانی که به بیماری خاص دچار هستند و نمی‌توانند در کنار دیگر معتادان نگه‌داری شوند، در یک مرکز خاص نگهداری شوند. خوشبختانه وزیر بهداشت نیز نسبت به این موضوع اهتمام خاصی دارد.

مومنی خاطرنشان کرد: مقرر شده است محل‌های نگهداری معتادان متجاهر منع پذیرش که دارای بیماری هستند، هم به صورت جداگانه ایجاد شود و هم در داخل مراکز بازپروری و ترک اعتیاد محل‌هایی برای معتادان متجاهر دارای بیماری‌های خاص اختصاص پیدا کند.

کد N2159384

وبگردی