آفتاب

80 هزار مخزن ذخیره CNG بازرسی می‌شوند

80 هزار مخزن ذخیره CNG بازرسی می‌شوند

قزلباش گفت:امسال 80 هزار مخزن ذخیره در 2460 جایگاه بازرسی می‌شوند. از 7000 سیلندر بررسی شده 40 مورد باید مردود شوند. تاکنون هشت درصد کار اجرایی شده و 92 درصد باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پریچهر قزلباش در نشست حاشیه‌ای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با بیان اینکه طبق قوانین سازمان استاندارد موظف به نظارت اجباری بر جایگاه‌ها و خودروهای CNGسوز است، اظهار داشت: از سال92 برای ورود به جایگاه‌های CNG ورود کردیم. جایگاهداران CNG علیرغم مقاومت اکنون تمایل به نظارت ما دارند.

نماینده سازمان استاندارد در ستاد سوخت تصریح کرد: اخیراً وزارتخانه با اهتمام HSE آیین‌نامه‌ای تصویب کرده که ناظرین بر این جایگاه ‌ها مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما به 1460 جایگاه برای نظارت ورود کردیم و حدود 95 درصد از جایگاه‌ها را موفق به نظارت شدیم از این میزان چهار درصد جایگاه‌های تعطیل بوده و یک درصد نیز عدم همکاری بوده که بیشتر مربوط به جایگاه‌های شهرداریها بوده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیار مصرف انرژی و محیط زیست با اشاره به اثربخشی بازرسی جایگاه‌ها تصریح کرد: بر این اساس کاهش 1100 مورد نشتی را در جایگاه‌ها شاهد بودیم. همچنین مالکین را به عقد قرارداد با شرکت‌ها ترغیب کردیم، بازرسی و آزمون مخازن‌های CNG و بیش از 7000 هزار مخزن طی شش ماه انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف سال جاری در بخش نظارت جایگاه‌ها گفت: امسال 80 هزار مخزن ذخیره در 2460 جایگاه بازرسی می‌شوند. از 7000 سیلندر بررسی شده 40 مورد باید مردود شوند. تاکنون هشت درصد کار اجرایی شده و 92 درصد باقی مانده است.

وی راه‌اندازی سامانه نظارت بر استانداردسازی جایگاه‌های CNG را نیز از دیگر اهداف این سازمان برشمرد.

 

کد N2159052

وبگردی