آفتاب

آیفون X | پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸

آیفون X |  پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸

همشهری آنلاین: موسسه Counterpoint Research روز گذشته آمار مربوط به فروش گوشی‌های موبایل را در سال گذشته منتشر و آیفون ایکس را به‌عنوان پرفروشترین گوشی جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

از چهار گوشی بعدی هم، سه مدل از آن‌ها از مدل‌های دیگر آیفون بوده‌اند و رتبه پنجم هم در اختیار شیائومی ردمی ۵A قرار دارد.

در چین، نتایج کمی متفاوت بود و گوشی اوپو R۱۵ پرفروشترین گوشی پارسال بوده است. رتبه دوم در اختیار آیفون ایکس است و رتبه‌های سوم و چهارم هم در اختیار اوپو A۵ و اوپو A۸۳ قرار دارد. گزارش موسسه Counterpoint در شبکه اجتماعی Weibo و بدون هیچ توضیحاتی منتشر شد. چیزی که از گزارش پرفروشترین گوشی جهان در سال ۲۰۱۸ می‌توان برداشت کرد این است که سه آیفون برتر، روی هم ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخته‌اند که از این تعداد، ۱۶ میلیون به آیفون XS مکس و ۱۶ میلیون هم به آیفون XR مربوط است.

درحالی‌که نمودارهای جهانی توسط گوشی‌های اپل و سامسونگ با ۶ و سه گوشی اشباع شده، نکته جالب‌توجه این است که پرچم‌داران سال ۲۰۱۷ بسیار موفق‌تر از پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۸ بوده‌اند. اما در چین اوضاع کاملا متفاوت است و بیشتر نمودار مربوط به پرفروشترین گوشی جهان در سال ۲۰۱۸ در اختیار گوشی‌های چینی قرار دارد.

مورد دیگر این است که در هیچ‌کدام از این نمودارها، هیچ مدلی از شرکت هواوی دیده نمی‌شود. این در حالی است که هواوی پس از سامسونگ، دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های موبایل در جهان است.

Counterpoint اعلام کرده که پرفروشترین گوشی هواوی در سال میلادی گذشته، مدل هواوی P۲۰ لایت بوده که ۱۳ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروش رفته است؛ البته این عدد آن‌قدری زیاد نیست که آن را در فهرست ده‌تایی پرفروشترین گوشی جهان در سال ۲۰۱۸ قرار دهد.

کد N2158934

وبگردی