آفتاب
یک مقام مسئول اعلام کرد:

برنامه ریزی برای واگذاری تولید ۳ رقم بذر جو به بخش خصوصی

برنامه ریزی برای واگذاری تولید ۳ رقم بذر جو به بخش خصوصی

معاون پژوهشی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر اعلام کرد: امسال واگذاری تولید بذر سه رقم جو به بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محسن اسماعیل زاده مقدم اظهار داشت: سال گذشته تولید بذر چهار رقم جو جلگه، بهرخ، گوهران و خاتم به بخش خصوصی واگذار شد.

وی هدف از این بازدید را آشنایی کشاورزان، تولیدکنندگان بذر و کارشناسان سازمان‌های جهاد کشاورزی هفت استان همجوار با استان البرز با صفات و نمود ظاهری و پتانسیل عملکرد ارقام و لاین‌های اصلاح شده جو آبی و ارقام و لاین‌های امید بخش برای سه اقلیم گرم، سرد و معتدل عنوان کرد.

اسماعیل زاده مقدم افزود: هر یک از این لاین‌ها و ارقام آبی، خصوصیات منحصر به فردی از جمله عملکرد بالا، مقاومت به تنش‌های غیر زنده مانند شوری و خشکی، مقاومت به بیماری و عملکرد بیولوژیکی دارند.

وی ادامه داد: ارقام دارای عملکرد بیولوژیکی بالا برای مصرف علوفه تازه با قصیل مناسب هستند.

معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، میانگین عملکرد جو آبی در کشور را ۲.۸ تا ۳ تن در هکتار عنوان و تصریح کرد: کشاورزان پیشرو بیش از ۱۲ تن در هکتار رقم جو بهمن در اراضی آبی تولید کرده‌اند.

وی تولید جو با توجه به شرایط خشکی کشور را مناسب دانست و گفت: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی در حوزه غلات، توسعه تولید جو در مناطق کم آب کشور است.

کد N2158838

وبگردی