آفتاب

مربی تیم ملی دوومیدانی: به مربیان داخلی بی توجهی می شود

مربی تیم ملی دوومیدانی: به مربیان داخلی بی توجهی می شود

تهران- ایرنا- «هادی سپهرزاد» مربی «بهنام شیری» که در رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا مدال نقره پرتاب دیسک را کسب کرد با گلایه از اینکه به مربیان داخلی بی توجهی می شود گفت: فقط 10درصد قرارداد «مک ویلکینز» مربی آمریکایی «احسان حدادی» را به من بدهند.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی سال 2019 آسیا اول اردیبهشت در دوحه قطر آغاز و پس از چهار روز رقابت فشرده در حالی تمام شد که تیم های ملی ایران در 2 بخش زنان (پنج ورزشکار) و بخش مردان (11 ورزشکار) با 2 مدال طلا و نقره پرتاب دیسک که توسط «احسان حدادی» و «بهنام شیری» بدست آمد به کار خود پایان دادند.
سپهرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک بودن این مسابقات با رقابت های قهرمانی جهان، اکثر ورزشکاران نامدار آسیا حضور داشتند.
وی اظهار داشت: از آنجا که رقابت های پیش فصل دوومیدانی در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا هنوز شروع نشده بود تمامی ورزشکاران بدون شرکت در رقابت های تدارکاتی در دوحه حضور یافتند اما با توجه به رکوردهای به ثبت رسیده میزان آمادگی ورزشکاران را می توان 90 درصد تخمین زد.
این مربی در پاسخ به سئوالی درخصوص ارزیابی عملکرد دوومیدانی کاران اعزامی گفت: تعدادی از ملی پوشان رکوردهای ملی را بهبود بخشیدند اما به مدال نرسیدند، این بدان معنی است که باید بیش از گذشته کار کنیم و بدانیم رکوردشکنی در مسابقات قهرمانی آسیا به تنهایی کافی نیست با این وجود عملکرد تیم های اعزامی به این مسابقات را مثبت ارزیابی می کنم.
وی ادامه داد: البته در بعضی از ماده ها همانند پرش با نیزه با مشکلات سخت افزاری همانند مجهز نبودن نماینده ایران با نیزه مناسب نیز مواجه بودیم.
سپهرزاد در پاسخ به سئوال دیگری درباره قرارداد مربیان داخلی از جمله قراردادش با فدراسیون دوومیدانی گفت: ایران مربیان خوبی دارد که می توانند به تیم های ملی کمک کنند اما همانگونه که به مربیان خارجی توجه می شود به مربیان داخلی توجه نشده و در بعضی از موارد به آنان بی توجهی هم می شود.
سپهرزاد با بیان اینکه وی پنج ماه حقوقی از فدراسیون دریافت نکرده، ادامه داد: قول دادند به زودی این مشکل را بر طرف کنند اما هنوز خبری نیست.
مربی پرتاب دیسک ایران در مسابقات قهرمانی آسیا درباره قرارداد مربیگری خود و انتظاراتی که از فدراسیون دارد، گفت: نمی دانم ملاک عقد قرارداد مربیان در فدراسیون دو و میدانی چیست؟ اما با توجه به اینکه شاگرد من یکی از 2 ورزشکاری است که در قهرمانی آسیا برای کشور افتخار آفرینی کرده است، انتظار دارم فقط 10 درصد قرارداد مربی آمریکایی حدادی را به من هم بدهند.
وی تاکید کرد: شیری در شرایطی در آسیا دوم شد که با کمترین هزینه برپایی اردوهای داخلی به این مهم دست پیدا کرد. به طور متوسط برپایی اردوهای خارجی برای هر ورزشکار بدون هزینه های سفر و جابه جایی در کشور مقصد در کمترین حالت حداقل روزانه 50 دلار در کمپ تمرینی هزینه دارد.
وی تاکید کرد: انتظار مربیان داخلی در مقایسه با همتایان خارجی خود که در بسیاری از موارد هم موفق به کسب مدال نمی شوند بسیار کمتر است.
ورزشی**9144**3991**1067**
کد N2158730

وبگردی