آفتاب

حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند

حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند

پکن- ایرنا- تازه ترین آمارهای سازمان ملل که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی آنها را منتشر کرده است نشان می دهد نزدیک به نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا یونهاپ روز شنبه نوشت: در کره شمالی حدود 11 میلیون نفر که بالاتر از 43 درصد از کل جمعیت را شامل می شود با کمبودهای طولانی مدت مواد غذایی روبرو شده اند.
این در شرایطی است که سازمان ملل می گوید از میان هر 5 کودک کره شمالی یک کودک به دلیل کمبود مواد غذایی، دارای سوء تغذیه مزمن است و این کشور به کمک های فوری نیاز دارد.
کره شمالی از وضعیت بد قحطی و خشکسالی در رنج است پیونگ یانک بتازگی به سازمان ملل اعلام کرده است به دلیل کمبود یک میلیون و 500 هزار تنی مواد غذایی در سال 2019 میلادی، به کمک های اضطراری نیاز دارد با این حال همسایه جنوبی و ثروتمند این کشور، هنوز اقدامی در این زمینه نکرده است.
یکی از مباحثی که اکنون کره جنوبی و آمریکا درگیر آن هستند مساله کمک های انسان دوستانه به کره شمالی است سئول می گوید هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است و آمریکا اجازه ارسال چنین کمک هایی را نداده است.
وزارت وحدت کره جنوبی اواخر هفته گذشته اعلام کرد اگرچه این کشور و آمریکا دیدگاهی یکسان برای این موضوع دارند اما کره جنوبی هیچ تصمیم فوری برای ارسال چنین کمک هایی ندارد.
قرار است در جریان سفر اخیر استفان بیگن نماینده ویژه آمریکا در شبه جزیره کره به کره جنوبی، او و مقام های سئول درباره مسایل منطقه از جمله کمک های انسان دوستانه رایزنی کنند.
با وجود درخواست کمک های فوری غذایی از سوی کره شمالی، کره جنوبی ارزیابی های خود را اعلام نکرده و افزوده است فعلا تصمیمی فوری برای ارسال چنین کمک هایی ندارد.
رسانه های کره شمالی در تازه ترین مطالب خود با اشاره به مشکلات خشکسالی تاکید کرده اند که کشاورزان باید روی کاشت برنج تمرکز کنند که اکنون با ارزش تر از فلز طلا است.
آساق**231**1904**
کد N2158244

وبگردی