آفتاب
لیگ برتر فوتبال؛

نفت مسجدسلیمان در دقیقه 100 از شکست گریخت

نفت مسجدسلیمان در دقیقه 100 از شکست گریخت

تهران - ایرنا - تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان با گل دقیقه 100 «اکبر آفاقی» از شکست در دیدار خانگی و سرنوشت ساز برابر سپیدرود رشت گریخت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در دیداری حساس از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، تیم های نفت مسجد سلیمان و سپیدرود رشت که در انتهای جدول قرار دارند و برای رهایی از سقوط تلاش می کنند به مصاف هم رفتند که این نبرد پربرخورد و نفس گیر با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
قضاوت این دیدار که در ورزشگاه شهید «بهنام محمدی» مسجدسلیمان برگزار شد را «بیژن حیدری» برعهده داشت.
نفتی ها که میزبان بودند کار را تهاجمی آغاز کردند و در دقایق ابتدایی به 2 بخت مناسب گلزنی رسیدند که «اسماعیل شریفات» این موقعیت ها را از دست داد.
در نهایت تلاش بازیکنان 2 تیم به خصوص نفتی ها در نیمه نخست برای گلزنی ثمری نداشت.
نیمه دوم هم با میدان داری میزبان آغاز شد، اما در دقیقه 55 و برخلاف روند بازی «مهرداد بایرامی» مهاجم باتجربه سپید رود با تیزهوشی توپ را درون دروازه نفت مسجدسلیمان جای داد.
اعضای تیم سپیدرود پس از این گل حساس، شادی فراوانی انجام دادند که موجب درگیری کوچکی بین بازیکنان و نیمکت تیم ها شد تا فضای ورزشگاه ملتهب شود.
در این بین «فیروز کریمی» سرمربی باتجربه نفت مسجدسلیمان پس از برخورد سنگ به سرش، بیهوش و نقش بر زمین شد تا پزشکان خیلی سریع خود را به او برسانند.
پس از اینکه کریمی با تلاش پزشکان به شرایط عادی نسبی رسید، بازی پیگیری شد. هرچند سرمربی نفت برای دقایقی به نیکمت تیمش بازگشت، اما به دلیل اینکه شرایط ایده آلی نداشت با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد تا نفت مسجدسلیمان در دقایق پایانی بدون سرمربی کار را دنبال کند.
تلاش های بی ثمر میزبان برای رسیدن به گل با ناراحتی و اقدامات عجیب تماشاگران این تیم همراه شد و در دقیقه 80 به دلیل پرتاب اشیاء و سنگ به داخل زمین، بازی برای دقایقی متوقف شد.
اتفاقات عجیب این دیدار و رفتار ناپسند تماشاگران نفت مسجدسلیمان در حالی رخ داد که «سعید فتاحی» رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، از نزدیک این دیدار را تماشا می کرد.
در دقیقه 88 بی احتیاطی مدافع سپیدرود سبب شد تا داور نقطه پنالتی را به سود میزبان نشان دهد.
«حکیم نصاری» کاپیتان نفت پیش توپ ایستاد که ضربه او را «کوروش ملکی» دروازه بان سپید رود با واکنشی تماشایی مهار کرد تا ستاره تیمش لقب بگیرد.
در دقیقه 100 و در حالی که همگان در انتظار سوت پایان بازی بودند، یک لحظه غفلت مدافعان میهمان سبب شد تا «آکبر آفاقی» مهاجم نفت مسجد سلیمان که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، گل تساوی را به ثمر برساند.
با این نتیجه، نفت 21 و سپیدرود با 20 امتیاز به ترتیب در رتبه های چهاردهم و پانزدهم جدول رده بندی ماندگار شدند تا جدال سختی در 2 هفته باقی مانده برای بقاء در لیگ برتر داشته باشند.
پیش از این سقوط استقلال خوزستان به لیگ دسته اول، قطعی شده است.
*ترکیب نفت مسجدسلیمان: مهرداد طهماسبی، موسی کولی‌ بالی، سیدمحمد حسینی، یوسف وکیا، صادق بابا احمدی، علیرضا علیزاده، میلاد خدایی‌اصل، اسماعیل شریفات (هیثم هاشمی زاده)، حکیم نصاری (میلاد می داوودی)، محمد شادکام (اکبر آفاق) و فرشید پاداش.
*ترکیب سپیدرود: کوروش ملکی، میثم تهی‌دست، میلاد شیخی‌ سلیمانی، ابراهیم لطفی، هومن ربیع‌زاده، میلاد قربان‌زاده، محمدرضا مهدوی، حسین ابراهیمی (محمد غلامی)، میثم فردوسی، حسین شنانی (محمد بلبلی) و مهرداد بایرامی.
ورزشی**3783**1067**
کد N2158078

وبگردی