آفتاب
در حاشیه دهمین روز نمایشگاه کتاب؛

نماینده اقتصادی رئیس‌جمهور درباره کاغذ با صالحی گفتگو کرد

نماینده اقتصادی رئیس‌جمهور درباره کاغذ با صالحی گفتگو کرد

محمد نهاوندیان در بازدید خود از نمایشگاه کتاب تهران، با وزیر ارشاد دیدار و درباره مساله کاغذ گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز جمعه ۱۳ اردیبهشت، در بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و با وی درباره شرایط فعلی کاغذ و مشکلات مربوط به آن گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با تاکید بر این‌که تمام امور مربوط به تفویض و واگذاری مسئولیت‌ها درخصوص چاپ و نشر به صنعت نشر و مطبوعات داده شده، گفت: ارتباط ما با صنوف خوب بوده و همکاری و همراهی صنوف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط و جو آرامی را بر فضای نشر حاکم کرده است. کارگروه موسوم به کاغذ، اواخر شهریور سال پیش تشکیل و در این زمینه سامانه‌ای ایجاد شد که تمام فرآیندهای مربوط به کاغذ از ابتدای سفارش تا تأیید سفارشات و توزیع در آن ثبت می‌شود.

وی افزود: در ۶ ماهه دوم سال پیش ۲۳ هزار تن کاغذ با ارز نیمایی وارد شده است.

وزیر ارشاد، شفافیت را مهمترین دستاورد ایجاد این سامانه عنوان کرد و ادامه داد: تمام اقدامات انجام‌شده مورد نظارت وزارت ارشاد هستند. ما فهرستی از دریافت‌کنندگان کاغذ با ارز دولتی را در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده‌ایم تا علاوه بر نظارت بر نحوه توزیع کاغذ با متخلفان احتمالی برخورد کنند.

نهاوندیان نیز در این دیدار گفت: پیش‌تر گزارشاتی مبنی بر عدم تخصیص منابع به‌طور صحیح بین فعالان حوزه نشر در اختیار ما قرار گرفته بود. اما آنچه امروز شاهدیم وجود سامانه‌ای متمرکز در وزارت ارشاد است که تمام فعالیت‌ها به‌طور شفاف در آن درج می‌شود.

وی گفت: ارز نیمایی به اقلامی اختصاص پیدا می‌کند که گزارش شفافی ارائه کنند. همچنین بناست نشستی هم به منظور اختصاص تزریق ارز نیمایی در صنعت چاپ و نشر برگزار می‌کنیم.

کد N2158047

وبگردی